Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• martinzweep
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-11 07:39
Hallo,

We hebben een SBS 2008 server geïnstalleerd op een analoge lijn met een fritzbox modem.
Nu hebben we een nieuwe Ziggo lijn met een nieuwe draytek modem ( ingesteld voor Ziggo ). Die is aan gesloten op de server met dezelfde netwerk instellingen. DHCP is uit. De server heeft wel internet alleen ziet de console de router niet. Zodat we de Connect To Internet Wizard niet kunnen voltooien.

Is er misschien een extra handeling nodig bij het plaatsen van een nieuwe Modem? Ik dacht dat de CTIW voldoende zal moeten zijn. We gebruiken een IP uit de 10.x.x.x reeks.

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.

• Oid
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Oid

Bij deze: http://sbs.seandaniel.com...nternet-wizard-works.html

Zie ook dit commentaar:
You can use the 10.x.x.x subnet (as it is a non-routable subnet) with SBS 2008, the rason you are seeing the error that the wizard cannot configure the ports is because your router does not support UPnP protocol. It doesn't matter what the subnet is.

You will manually have to open these ports and point them to the 10.x.x.x IP address of the server in your local networker.

There is no loss of functionality with SBS 2008 for using either subnet. However, the Connect to the Internet Wizard may not detect your router on the 10.x.x.x subnet, but you can manually enter it.

[ Voor 78% gewijzigd door Oid op 21-01-2011 22:33 ]

• martinzweep
Ik heb het IP naar 192.168.1.1 verandert maar dit mocht niet baten.

Ik heb om te testen de server opnieuw geïnstalleerd en toen werkte de wizard wel. Als ik de back-up terug zet en de wizard weer draai, krijg ik dat hij de router niet kan vinden.

Getest met meerdere modems en routers.

• Oid
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Oid

Is het niet zo dat je SBS 2008 Firewall de UPNP blokkeert nadat de wizard al een keer is gelopen? En dat je hem daarom niet ziet.

Probeer eens de UPNP exception uit in je firewall: http://technet.microsoft....rary/cc782539(WS.10).aspx

• martinzweep
Met UPNP had ik ook al veel mee gespeeld. Leuk is dat als je door gaat met de wizard. En zelf het IP invult. Dat je dan een onbekende fout krijgt met de melding in het logboek te kijken. En dat logboek kan ik op de dag van vandaag niet vinden.

Ik denk dat ik maar gewoon een migratie uitvoer. Het kost gewoon te veel tijd om zoiets uit te zoeken. Thijmen, bedankt!