Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Filemaker 11] Kan fp5-bestanden (v5) niet correct inlezen *

Pagina: 1
Acties:

• bsquare
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-02 13:19
We hebben een fp5-bestand aangeleverd gekregen van een partner. Openen we dit met filemaker versie 11, dan moet het fp5-bestand naar een fp7-bestand worden geconverteerd. Wanneer we dat doen ontbreken de foto's. terwijl die wel in het database bestand besloten liggen. We kunnen filemaker versie 5 niet vinden. Heeft iemand suggesties?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Filemaker is niet gratis dus een suggestie waar te downloaden lijkt me hier niet de bedoeling.
aangeleverd gekregen van een partner
Dat lijkt me de handigste route: vraag ze om nieuwere bestanden. Filemaker 5 is meer dan 10 jaar oud dus die mogen wel eens updaten :)

offtopic:
'Filemaker conversie probleem' zegt niet zo veel over welk probleem dan. Ik pas de topictitel wat aan.

[ Voor 17% gewijzigd door F_J_K op 20-01-2011 14:11 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Voor zover ik kan vinden is zelfs de ondersteuning in v11 er niet meer voor dit soort oude "legacy" file-formats. Ongetwijfeld stond dit ook in de Help-functie maar niet in je topicstart.

Voor de rest ben ik het eens met F_J_K; als de aanleverende partij met te oude spullen werkt, is het hun risico dat een andere partij er niets meer mee kan.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• bsquare
MAX3400 schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 14:11:
Voor zover ik kan vinden is zelfs de ondersteuning in v11 er niet meer voor dit soort oude "legacy" file-formats. Ongetwijfeld stond dit ook in de Help-functie maar niet in je topicstart.

Voor de rest ben ik het eens met F_J_K; als de aanleverende partij met te oude spullen werkt, is het hun risico dat een andere partij er niets meer mee kan.
Bedankt voor het meedenken. Inderdaad we mogen ook eisen stellen, maar we willen de klant ook graag tegemoet komen.
Ik heb inmiddels een trail versie van filemaker 5 geïnstalleerd. Hetzelfde probleem. De container bestanden uit het afbeeldingsveld kunnen niet worden geëxporteerd. Ik heb nu even geen mac tot mijn beschikking, want ik wil het ook graag hierop testen. Ik zie nl. een standaard picto van "! Quicktime pic". Daarnaast is het testbestand 4Mb groot en bestaat uit uit 10 records. Dit betekent toch dat er foto's in zitten besloten? Of is dat niet zo?

[ Voor 29% gewijzigd door bsquare op 20-01-2011 15:30 ]

• bsquare
Het was een simpel mac / windows compatibiliteit probleem... Dank in ieder geval...

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Aaah.

Dank@update :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1