Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beukgevaar
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-06-2021
Ik ben van plan om mijn stock koeler te gaan vervangen.
Daarbij stuitte ik op de Scythe Mugen 2 Rev B. :) Nu is natuurlijk zijn omvang een probleem en ik ben bang dat die dan ook bij mij niet gaat passen :(

Ik had een review gelezen van Shameete over de Scythe Mugen 2 Rev B.
Hierbij heeft Shameete toevallig dezelfde kast, dus dat gaat passen :)
Maaaaaarrrr.... zoals te zien is op dit plaatje (uit de review) gaat de Scythe over 2 gehuegen modules heen: Afbeeldingslocatie: http://i177.photobucket.com/albums/w221/shameete/diverse%20pc/Mugen2/DSC02310.jpg

Nu heb ik het probleem dat ik deze lieverdjes heb: OCZ Reaper HPC DDR3 PC3-10666
Dus kan de koeler niet over de geheugenmodules vallen omdat de OCZ Reapers er heatsinks overheen hebben :(

Nu is mijn vraag simpel gezegd, heeft iemand ervaring met de combinatie die ik wil gaan maken?

Scythe Mugen 2
AMD Phenom II X4 955 Black Edition (AM3+)
Asus M4A78T-E
Antec Nine Hundred Two
(Beukgevaar's inventaris)

Nadat ik wat verder had gegooled stuitte ik op dit plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://peut.org/pc/m2o.jpg

Nu is dus duidelijke geworden dat mijn OCZ Reapers te groot zijn :X
Maar kan je dus ook de Fan van de Scythe Mugen op de andere kant plaatsen? Of is dat stom/zonde qua koeling? (aangezien de fan die er naast zit naar binnen blaast)

En heeft misschien een andere oplossing voor mij qua cooler, mocht mij hierboven genoemde setup niet passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvtk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 16:21
Ik heb dezelfde cooler en het zal idd niet passen met jouw geheugen.

De fan kan ook op de andere kant. (met 2 fans kan je een dual fan setup maken). Dan trek je de lucht door de cooler. Kijk anders even naar de Multi Fan Mount Structure op deze pagina:
http://www.scythe-eu.com/...cooler/mugen-2-rev-b.html

[ Voor 26% gewijzigd door rvtk op 20-01-2011 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beukgevaar
Maar is dat even effectief? Of wordt het idee van de Scythe Mugen dan een beetje verwaarloosd?
(en ik moet dat de fan in de kast omdraaien neem ik aan?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wâldpyk
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 11:46

wâldpyk

kwaliteit uit de friese wouden

ik heb ook reapers gehad in mijn case 1 reaper past nog met de fan aan de kant van de mugen 2 past niet.

maar als je de reapers in een bankschroef zet, kan je ze een beetje bij buigen en dan passen de reapers er wel in. zelf ook gedaan.

je kan de fan evt ook naar onder of boven laten blazen

If water polo was easy, it would be called football

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beukgevaar
wâldpyk schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 11:20:
ik heb ook reapers gehad in mijn case 1 reaper past nog met de fan aan de kant van de mugen 2 past niet.

maar als je de reapers in een bankschroef zet, kan je ze een beetje bij buigen en dan passen de reapers er wel in. zelf ook gedaan.

je kan de fan evt ook naar onder of boven laten blazen
Ok dan zal ik dus de fan gewoon op een andere plek moeten bevestigen, maar zoals ik al opmerke, wat zal dan de slimste keuze zijn met mijn Antec Ninehundred II?

Naar boven zuigen via de grote fan? (als dat uberhaupt ook past)
Of naar achter zuigen?

Edit:
Wat is ook het handigste voor die fan aan de zijkant (voorop foto) Naar binnen of buiten zuigen?
Afbeeldingslocatie: http://img12.imageshack.us/img12/4812/img0122bi.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Beukgevaar op 20-01-2011 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvtk
Beukgevaar schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 11:17:
Maar is dat even effectief? Of wordt het idee van de Scythe Mugen dan een beetje verwaarloosd?
(en ik moet dat de fan in de kast omdraaien neem ik aan?)
Het effect van de Mugen is 2ledig, de toren zonder fan koelt al erg goed (met gewoon office werk gaat bij mij de fan niet aan). Als de fan aangaat, dan koelt ie extra goed.

De plaatsing is denk ik een kwestie van testen. Bij een voeding onderin zou ik de fan van de Mugen onderaan monteren. Vervolgens een topcase fan aansluiten (ipv een rearpanel fan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beukgevaar
Ik neem aan dit je dit bedoelt met topcase fan?
Afbeeldingslocatie: http://img146.imageshack.us/img146/669/img0123j.jpg
Die zit er dus :D

Maar als ik de fan ondering stop, wordt dat niet onprettig voor mijn videokaart? (zie foto vorige post)

Edit: WAT een stof :o zie het nu zelf pas |:(

[ Voor 9% gewijzigd door Beukgevaar op 20-01-2011 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wâldpyk
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 11:46

wâldpyk

kwaliteit uit de friese wouden

je kan hem dan ook pasief laten koelen met die 900

ik heb in een antec p180mini heb pasief gehad
maar onder op kan ook nog een fan
ik denk dat dat niet na delig is voor de video kaart

If water polo was easy, it would be called football

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvtk
Beukgevaar schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 11:41:
Ik neem aan dit je dit bedoelt met topcase fan?
Klopt.
Maar als ik de fan ondering stop, wordt dat niet onprettig voor mijn videokaart? (zie foto vorige post)
Lijkt me niet, de videokaart zuigt zijn lucht van onder aan en duwt de lucht via de achterkant (mbv de brackets) weer de kast uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beukgevaar
rvtk schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 11:45:
[...]

Lijkt me niet, de videokaart zuigt zijn lucht van onder aan en duwt de lucht via de achterkant (mbv de brackets) weer de kast uit?
Ja, die blaast naar beneden en dan via de gaten achterin (die brackets) de lucht eruit :)

Bedankt allemaal voor de info, ik ga het dan maar eens proberen denk ik _/-\o_ (eerst een aanschaffen dan maar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaktweak
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-01-2023
Ik heb hetzelfde moederbord, hetzelfde geheugen en een Coolermaster V8 gemonteerd.
Ik heb de coolermaster V8 wel opengeschroefd en na iets verbuigen weer vastgeschroefd (zodat het geheugen er onder past). Werkt nog steeds prima.

productreview: AMD Phenom II X3 720 Black Edition Black Edition review door tweaktweak
Pagina: 1