HP DC8100 Elite icm 2 schermen

Pagina: 1
Acties:

• reumau
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-07-2022
Tweakers,
Ik heb een HP DC8100SFF. Hierop wil ik graag 2 beeldschermen aansluiten.
Standaard zit hierop een VGA sub en een Displayport. Via HP heb ik begrepen dat dit of-of is. Niet samen te gebruiken dus.

Wat is hierin de goedkoopste oplossing om toch 2 beeldschermen aan te sluiten?

Dank
Maurice

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:15
Welk type heb je exact, want de 8100 is een complete serie met uiteenlopende configuraties. Als ik trouwens in de handleiding kijk zou het model met integrated graphics het gewoon moeten kunnen:
These systems provide direct, dual-monitor support; a VGA montor and a DisplayPort monitor can be connected and driven simultaneously. These systems also include a PCIe x16 graphics connector that specifically supports a PCIe x16 graphics card and a PCIe x16 connector that provides PCIe x4 operation for an x4 or x16 PCIe card.
En anders druk je dus een losse videokaart in één van de PCI-e sloten.

[ Voor 84% gewijzigd door Nielson op 20-01-2011 10:06 ]

• reumau
Het betreft deze 8100:
Compaq 8100 Elite small form factor pc (WJ992ET#ABH)

Het beste is dus een losse vga kaart, iets van een 8400gs? Moet dit een dual head zijn?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

reumau schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 10:07:
Het beste is dus een losse vga kaart, iets van een 8400gs? Moet dit een dual head zijn?
Hoezo dual? Je hebt toch al een uitgang op je PC?

Desondanks, voor de kosten van een 8400GS zou ik het niet laten; heb je 1 GPU die beide schermen aanstuurt (en mogelijk over hetzelfde type kabel) waardoor kleurverschil minder is.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Nielson
Dat kun je (wederom) gewoon in de handleiding vinden:
If a PCIe graphics controller card is installed in the PCIe x16 graphics slot, the BIOS will detect the presence of the PCIe card and disable the integrated graphics controller of the processor. In this configuration, the integrated graphics controller cannot be enabled.

If a PCIe graphics controller card is installed in the PCIe x4 /x16 slot, the integrated graphics controller of the processor will be disabled by default, but can be re-enabled through the BIOS settings to allow an alternate method of multi-monitor operation. Press the F10 key during the boot process to enter the ROM-based Setup utility and re-enable the GMA for multi-monitor operation. A PCIe x16 card installed in the PCIe x4/x16 slot will be limited to x4 operation.

Two PCIe graphics can be installed simultaneously to provide an alternate method for multi-monitor support. In this configuration, the integrated graphics controller (if present) will be disabled.
Wat ga je er verder mee doen, een 8400 is niet echt een heel modern kaartje.

• reumau
Dank allen!

Als ik gewoon een 8400GS met 1 DVI poort haal en hierop een verloopkabeltje plug (DVI naar 2x VGA sub) moet het werken?

• reumau
De bedoeling is om het bureaublad uit te breiden. Aan de ene kant wil ik outlook continue open hebben en aan de andere kant internet.

• Nielson
Dan heb je tweemaal heztelfde beeld op die 2 vga uitgangen, lijkt me niet echt handig. Waarom niet gewoon een kaart met dubbele uitgang halen?

• reumau
Een "super" kaart hoeft het niet te zijn. Er worden geen zware applicaties gedraaid. Welke kaart raad je evt. aan? Moet dus wel low profile zijn.

• Nielson
LP idd, anders past het niet in de behuizing, staan er genoeg in de pricewatch. Kijk ook even welke ingangen je monitoren hebben, zijn ze allebei alleen vga (geen dvi oid)? Verder zou je ipv een andere videokaart ook kunnen kijken naar een officiele HP displayport naar dvi of vga-adapter.

[ Voor 22% gewijzigd door Nielson op 20-01-2011 10:33 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

HP verkoopt ook "zelf" leuke Quadro-kaartjes... Zit hier op een Quadro NVS290 en die zijn zelfs passief, hebben idd DVI -> 2x DSUB kabel en kosten, voor zover ik kan zien in de Pricewatch, amper wat.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:30

ResuCigam

BOFH

Je hebt zoals Nielson al opmerkt grote kans dat je geen 2e videokaart nodig hebt. Een actieve DP naar DVI adapter zou dan voldoende moeten zijn. zoals bv hier.

We do what we must because we can.

• reumau
Het liefst wilde ik ook de HP display poort gebruiken. Maar heb gebeld met HP servicelijn, zij zeggen dat ik of de display poort kan gebruiken òf de normale vga sub. of-of en niet en-en :)

Ik wilde het heel goedkoop doen zoals, gewoon een simpele pcie kaart (8400gs) met dvi en vervolgens een dvi stekker en split naar 2x dvi.

Dit gaat dus niet?

• Nielson
Natuurlijk niet, als je één uitgang split heb je toch 2x hetzelfde beeld? En wat voor een aansluitingen heb je nu nodig, nu heb je het weer over dvi? Veel kaartjes in de eerdere pricewatch link hebben 1xDVI-I, 1xHDMI en 1xVGA. Op de DVI-I aansluiting kan je een goedkope DVI-I --> VGA adapter zetten zodat je tweemaal VGA hebt. Heb je 2x DVI nodig dan kun je naast de normale DVI uitgang een HDMI --> DVI kabel/adapter op de HDMI uitgang gebruiken.

• reumau
Allemaal heel hartelijk bedankt voor de antwoorden en meedenken.

Echter heb ik het gevoel dat ik helemaal in de war ben :)
Wat ik denk dat ik nu nodig heb is gewoon simpelweg 1 pcie vga kaart met een vga sub en een DVI aansluiten. Als ik dit heb kan ik gewoon mijn bureaublad uitbreiden en op beide beeldschermen wat anders weergeven.

Dit klopt toch?
Pagina: 1