[C++]Wchar kopieer? probleem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:46

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Topicstarter
Recent heb ik een programma gekregen waarvan een klein deel aangepast moet worden. Aangezien ik weinig C++ kennis heb ben ik uiteraard ergens op vast gelopen.

edit: brakke code verwijderd, * sh4d0wman .leest nu een goed C++ boek ;) Update volgt later

[ Voor 77% gewijzigd door sh4d0wman op 27-01-2011 05:21 ]

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens-R
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-12-2024
Om te beginnen probeer je string te kopieren van/naar een _user_pass structure. Daarnaast heeft je newpass string geen string termination character ( '\0' ).

pass instantieer je als een pointer die je vervolgens niet laat wijzen naar stukje gealloceerd geheugen... (hij staat gewoon naar NULL te wijzen)

en zo zijn er nog een aantal zaken.

Dus er zijn genoeg dingen om nog even over na te denken.

edit @ hieronder: aha *kuch* |:(

de rest blijft volgens mij wel valide O-)

[ Voor 36% gewijzigd door Laurens-R op 20-01-2011 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Laurens-R schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 08:58:
...
Daarnaast heeft je newpass string geen string termination character ( '\0' ).
De terminating 0 wordt automagisch ge-append bij initialisatie met "" (literal constant).

[ Voor 3% gewijzigd door EddoH op 20-01-2011 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-09 21:26

DataGhost

iPL dev

De code die je net hebt opgeschreven slaat echt helemaal nergens op. Behalve wat hierboven genoemd is ziet regel 7 er meer uit als een functiedeclaratie dan als iets wat moet gaan werken. Aparte plek voor een declaratie trouwens, ik vind het interessant dat de compiler daar niet over klaagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:42

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Idd. Wat ik niet snap is waarom je wel begrijpt dat je __msg_ok() aan moet roepen zoals je doet, maar bij wcscpy ineens type-informatie toe gaat voegen?

Anyway, dit is wel heel erg C++ 101. Koop een goed boek ofzo, of volg een willekeurige tutorial.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-03-2023

MLM

aka Zolo

mja, functiedeclaraties in een functie is niet echt een veelgebruikte feature geloof ik, maar ergens kan het misschien praktisch zijn (template functies wellicht)

hoe dan ook, de TS mag wel een tutorial C++ gaan volgen, of (indien van toepassing op TS) met een iets simpelere taal beginnen. in C# (bijvoorbeeld) had je dit nooit gehad, daar heb je built-in strings en geen functie declaraties in een functie scope :)

-niks-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:42

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

C++ heeft ook gewoon een string type, en het hebben van functiedecalaraties is nou niet echt hetgene wat nou voor problemen zorgt.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Pagina: 1