This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.
Om te beginnen probeer je string te kopieren van/naar een _user_pass structure. Daarnaast heeft je newpass string geen string termination character ( '\0' ).
pass instantieer je als een pointer die je vervolgens niet laat wijzen naar stukje gealloceerd geheugen... (hij staat gewoon naar NULL te wijzen)
en zo zijn er nog een aantal zaken.
Dus er zijn genoeg dingen om nog even over na te denken.
edit @ hieronder: aha *kuch*
de rest blijft volgens mij wel valide
pass instantieer je als een pointer die je vervolgens niet laat wijzen naar stukje gealloceerd geheugen... (hij staat gewoon naar NULL te wijzen)
en zo zijn er nog een aantal zaken.
Dus er zijn genoeg dingen om nog even over na te denken.
edit @ hieronder: aha *kuch*

de rest blijft volgens mij wel valide

[ Voor 36% gewijzigd door Laurens-R op 20-01-2011 10:19 ]
De terminating 0 wordt automagisch ge-append bij initialisatie met "" (literal constant).Laurens-R schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 08:58:
...
Daarnaast heeft je newpass string geen string termination character ( '\0' ).
[ Voor 3% gewijzigd door EddoH op 20-01-2011 09:12 ]
De code die je net hebt opgeschreven slaat echt helemaal nergens op. Behalve wat hierboven genoemd is ziet regel 7 er meer uit als een functiedeclaratie dan als iets wat moet gaan werken. Aparte plek voor een declaratie trouwens, ik vind het interessant dat de compiler daar niet over klaagt.
Idd. Wat ik niet snap is waarom je wel begrijpt dat je __msg_ok() aan moet roepen zoals je doet, maar bij wcscpy ineens type-informatie toe gaat voegen?
Anyway, dit is wel heel erg C++ 101. Koop een goed boek ofzo, of volg een willekeurige tutorial.
Anyway, dit is wel heel erg C++ 101. Koop een goed boek ofzo, of volg een willekeurige tutorial.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
mja, functiedeclaraties in een functie is niet echt een veelgebruikte feature geloof ik, maar ergens kan het misschien praktisch zijn (template functies wellicht)
hoe dan ook, de TS mag wel een tutorial C++ gaan volgen, of (indien van toepassing op TS) met een iets simpelere taal beginnen. in C# (bijvoorbeeld) had je dit nooit gehad, daar heb je built-in strings en geen functie declaraties in een functie scope
hoe dan ook, de TS mag wel een tutorial C++ gaan volgen, of (indien van toepassing op TS) met een iets simpelere taal beginnen. in C# (bijvoorbeeld) had je dit nooit gehad, daar heb je built-in strings en geen functie declaraties in een functie scope
-niks-
C++ heeft ook gewoon een string type, en het hebben van functiedecalaraties is nou niet echt hetgene wat nou voor problemen zorgt.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Pagina: 1