Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel heb ik een GeForce 8800 GTS 512 met 2x DVI. Ik wel echter m'n PC aansluiten op een HD-TV, met behulp van een HDMI kabel. DVI stuurt geen geluid door, dus ik heb netjes beeld, echter zonder geluid. Nu heb ik geprobeerd om de interne SP/DIF van m'n moederbord (Asus P5N32-E SLI Plus) aan de videokaart te koppelen, maar echter zonder resultaat.

Als ik een GeForce GT 210 met een HDMI aansluiting koop voor een paar euro en deze op de TV aansluit (terwijl de 8800 voor de PC monitor blijft), is dit dan wel echte HDMI met geluid? Of moet ik dan alsnog een kabeltje aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja de GT 210 kan audio via de HDMI versturen weet aleen niet of dit 5.1/7.1 is maar welicht heb je wat aan de link

http://wiki.xbmc.org/?tit...G210%2C_GT220%2C_or_GT240

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Ja, audio chip zit gewoon integrated bij de GT210:
HDMI 1.3a Support
Fully integrated support for HDMI 1.3a including xvYCC, Deep color and 7.1 digital surround sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-08 10:44

itsalwaysme

Graast voor DB

Nielson schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 10:18:
Ja, audio chip zit gewoon integrated bij de GT210:

[...]
Als je deze wilt gebruiken moet je in windows wel aangeven dat dit de primaire geluidskaart is, anders geeft hij nog geen geluid door.

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Lijkt me en eenvoudige opzoekvraag. Vind je niet? ;)

Dit topic is gesloten.