C# Drag n Drop applicatie

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twieka
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-03 17:06
Hoi,

Ik wil graag een applicatie maken in C# die er als volgt uitziet:

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/8135744/java2.png

Rechts een panel met verschillende images, links een soort grid waarin je objecten neer kan zetten.
Ik wil vanuit het panel rechts de objecten naar de grid toe kunnen slepen, maar heb echt geen idee hoe ik dit moet doen. Door alle vele componenten in .NET zie ik door de bomen het bos eigenlijk ook niet meer.

Wil een windows form applicatie maken.

Kan iemand me in de richting helpen? De plaatjes moeten trouwens bitmaps zijn (jpeg's ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gimmeabrake
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23-08 10:45
Als je geen flauw idee hebt hoe je dit moet doen, denk je dan niet dat het slimmer is om een boek te kopen, en eens bij het begin te beginnen? Dit soort applicaties maak je echt niet door een middagje tutorials volgen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twieka
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-03 17:06
Ik heb al best veel ervaring met C#, maar niet echt met het GUI gedeelte. Een boek lezen over C# heeft voor mij 0 toegevoegde waarde. Ik heb liever een kleine indicatie welke componenten ( PictureBox, TableLayout, grid, ListView ) handig zouden zijn voor mijn applicatie, en hoe ik plaatjes in een grid kan slepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 15:08
En op Google heb je ook niets kunnen vinden?

Ik zou links en rechts twee panels gebruiken en dan zul je voor het linker panel zelf de teken code moeten schrijven. Zou gauw je iets van het rechter panel dropt op het linker panel onthoudt je wat en waar dat was en in het Paint event moet je dan alles was gedropt is tekenen daar waar het gedropt is.

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hiervoor kun je wel gewoon wat tutorials opzoeken toch?
Bijvoorbeeld deze:
http://www.codeproject.com/KB/cs/DragDropImage.aspx

Dan een beetje je eigen draai eraan geven zodat het lijkt op wat je wil en beetje finetunen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:33
Grid kom je waarschijnlijk zelf aan het implementeren, net als de rest van het geheel, enige handvaten die .NET je geeft zijn DoDragDrop() en de Drag & Mouse events. Bij de drop zul je dan moeten kijken waar gedropt word, en precies moeten bereken waar de linker bovenhoek van het object dan komt te liggen en hem daar ook neer zette.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 08:50
Ik zou een custom implementatie van een Panel maken, waarin je zelf afvangt dat subpanels (Children) op bepaalde plekken komen. Stel de z-index altijd goed in, en let erop dat je componenten netjes opruimt als je ze verwijderd uit de children lijst van het hoofd panel.

Als je niet weet hoe je moet overerven, zou ik hier niet aan beginnen.

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gimmeabrake
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23-08 10:45
Twieka schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 11:24:
Ik heb al best veel ervaring met C#, maar niet echt met het GUI gedeelte. Een boek lezen over C# heeft voor mij 0 toegevoegde waarde.
Ik heb meer dan 5 jaar ervaring in VB.Net, en meer dan 3 jaar in C#, en toch zou ik een boek kopen(of me in ieder geval intensief inlezen op het internet) als ik iets met ASP.Net zou moeten doen, omdat ik me altijd met Windows applicaties bezig heb gehouden.

Na 1 minuut googlen: http://www.amazon.com/Use...om-Controls/dp/1590590457

Er is trouwens ook over drag and drop in C#/WinForms genoeg te vinden op google, en voor de grid zul je waarschijnlijk een custom control moeten schrijven. ;)
Pagina: 1