• Harry!
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07-01 18:21
Ik wil graag een Thermaltake v3 kast waar ik graag wat extra koeling wil plaatsen. Nu wil ik graag wat tips :D

Nu zou dit het idee moeten zijn:

Afbeeldingslocatie: http://img190.imageshack.us/img190/9154/imageviewphph.jpg

1. Is dit een goede airflow in deze kast?

2. Wat is handiger:
Fans op temperatuur ?
Standaard fans + Fancontroller met temp regeling?

En dan tips voor fans/controller ( Als het kan blauwe leds ) :D

Alvast bedankt !

Gr,
Harry!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23-01 15:03

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Dit al eens gelezen?
Cooling FAQ

en je weet toch dat Tweakers elkaar voortdurend en eeuwigblijvend groeten... dat hoeft niet meer onder je post. :P

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-01 13:57
fan controller met temp regelaar en warme lucht stijgt op dus je heb wel een goed voorbeeld qua airflow, wat je ook nog kan doe is wat van je pci uitbreidings loten uithalen en daar een fan of fans op monteren ( zoiets http://www.ciao-shopping....AN_Blue_LED_A2426__975560)

• Harry!
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07-01 18:21
Ja dat heb ik gelezen en toen ben ik met dit gekomen, nou zou je zeggen dat de airflow goed is?

Dan komt vraag 2, temp geregelde fans of fans + controller? Want er zijn 100000 fans op de markt, en 1000 fan controllers :P

Dus vraag hierover wat tips ;)

• ari-equal95
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-01 19:46
Ik heb de zelfde kast hier staan. Erg mooi dingetje btw :).
Zelf heb ik er wat Zalman fans in zitten.

Maar ik heb een tip voor je: Ik heb die onderste fan expres niet naar binnen laten blazen. Die zuigt dan erg veel stof op. Die heb ik dus naar buiten staan. De air flow word er niet echt minder door.

(Je hebt aan de bovenkant plaats voor 2 extra fans)

Verwijderd

@ari-equal95: Warme lucht stijgt, je onderste fan naar beneden blazen zal weinig tot geen effect hebben. Door middel van een nijlonkous is het perfect mogelijk een custom stoffilter te maken, waardoor de fan toch naar boven blaast.

Gr.
Pagina: 1