Toon posts:

QX9770 3,2ghz Overclock?

Pagina: 1
Acties:
  • 193 views

Verwijderd

Topicstarter
Een tijdje was ik van plan om te gaan overklokken.
Mn systeem ziet er zo uit.
http://img593.imageshack.us/f/naamloossm.jpg/
ik heb Thermalright 120 Ultra Extreme met daarop 2 fans , de ene is Sharkoon 1000RPM en aan de andere kant de Noctua NF-S12 800 RPM.
PSU is Zalman Heatpipe 600 watt.

Ik had eerder ook overgeklokt met mn andere processor . De qx6850 3,0 naar 3,6 ghz. Ik had toen ddr2 800mhz .

Nu heb ik een QX9770 3,2ghz met DDR2 1066mhz Corsair + airflow (5-5-5-15)
Ik wil het wel naar 4ghz ongeveer verhogen maar vergeten hoe het moet.
ik weet nu niet wat ik bij de CPU Ratio Settings moet doen. Moet het op auto staan of een andere waarde?
FSB strap to NorthBridge ?
En FSB Frequency?

• Singular1ty
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-01 22:36

Singular1ty

EV Evangelist

Kijk hier eens. In hemelsnaam, dit zijn beginnersvragen. Lees wat, en kom terug als je wat geprobeerd hebt en er echt niet meer uitkomt, we verwachten hier op GoT dat je zelf iets onderneemt en uitzoekt, als we alles voorkauwen leer jij niets.

Edit: 2 weken geleden opende je al zo'n zelfde topic, en kreeg je eenzelfde soort repliek, ik wil niet flamen maar als je kennelijk te lui bent om wat stof te lezen, waarom zouden wij dan voor de zoveelste keer het hele verhaal nog eens voor je uittikken?

[ Voor 75% gewijzigd door Singular1ty op 19-01-2011 22:25 ]

• Stef42
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-01 19:07
Precies, ik zou je graag willen helpen mocht je er niet uitkomen, maar dan moet er wel eerst wat geprobeerd zijn. Verdiep je eens in de artikelen die over het overclocken gaan. Zo begint iedereen...

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-01 13:27
Dit is inderdaad wel heel erg basic.
Verdiep je eerst eens in de materie, zodat je de basiskennis hebt. Mocht je er daarna nog niet uitkomen dan kun je een nieuw topic starten, maar wel met de informatie wat je allemaal al geprobeerd hebt etc.

Succes.

Dit topic is gesloten.