• Dharion
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-11-2025
Hoi,

Even in het kort: heb voor weinig een Philips 42" plasmascherm kunnen kopen, type BDS4241v/00. Alleen is dit een zogeheten professioneel display (werd in winkels gebruikt e.d.) maargoed, hier zit dus geen antenne ingang op! Wel 2x scart, composiet, rgb, vga en dvi. Nu vroeg ik me af of zoiets als dit gaat werken?

http://www.google.nl/m/se...tenne%20naar%20scart#i=12

Ik doe dit via de telefoon dus de link kan niet kloppen (anders ff bij Google afbeeldingen zoeken naar skymaster scart)

En iemand enig idee waar ik zoiets kan bestellen?

Of heeft iemand anders een beter idee? Heb wel een videorecorder staan met antenne in en scart out maar heb liever geen vcr meer tussen mn hifi staan.

[ Voor 11% gewijzigd door Dharion op 19-01-2011 21:12 ]

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:45

JdM

Humbled

http://www.cheaptv.org.uk...-bds4241v00-hd-plasma-tv/

2e hit op google, er zit geen tuner in die TV dus je zult er iets van een apparaat met een tuner tussen moeten zetten.
Een DVB-T ontvanger kan dat zijn, maar dan heb je dus alleen die kanalen beschikbaar.
Zelf even zoeken is een kleine moeite toch? ;)

[ Voor 15% gewijzigd door JdM op 19-01-2011 21:18 ]

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-02 21:57

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Is een settopbox met digitale TV geen optie dan?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-02 13:05

job

Dat zal ongetwijfeld de andere kant op werken (dus van scart naar buiten). Want ik vraag me af hoe je in godsnaam met zo'n ding op zenders af moeten gaan stemmen.

Oude vcr is inderdaad een oplossing, anders koop je een digitale decoder.

[ Voor 12% gewijzigd door job op 19-01-2011 21:19 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:23

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Bastiaan schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 21:19:
Is een settopbox met digitale TV geen optie dan?
Idd, voor digitale TV een settop box en voor analoge (maar geloof me, dat wil je niet op een plasma) een videorecorder. meer heb je niet nodig :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Dharion
Heb het via de vcr gedaan en was met analoge kabel nog, was een ramp idd. Mja ik woon momenteel nog thuis en heb op mn kamer dus geen digitale tv. Binnenkort ga ik wel op mezelf maar dat is natuurlijk niet meteen een garantie/argument om digitale tv te nemen.

Ik heb niet veel verstand van die settop dingen, zijn die los of particulier verkrijgbaar en moet je perse zo'n insteekkaart gebruiken?

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:14

Compizfox

Bait for wenchmarks

In die TV zit geen tuner, dus je zult toch iets moeten hebben waarmee je de zender kiest.

Ik zou gewoon zo'n ontvanger bestellen voor Digitale TV. (Zonder smartcard heb je Nederland 1, 2 en 3 + je regionale zender. Met smartcard de zenders van je pakket)

[ Voor 26% gewijzigd door Compizfox op 19-01-2011 21:36 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• Dharion
Het begint me te dagen, leg het nog eens uit :p zonder smartcard dus ned 1, 2 en 3 maar ook rtl's, sbs en veronica en disc. Channel + mtv? Of dat extra juist met zo'n kaart

• Nokian95dude
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

Nokian95dude

I'll be back!!

Dharion schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 21:33:
Heb het via de vcr gedaan en was met analoge kabel nog, was een ramp idd. Mja ik woon momenteel nog thuis en heb op mn kamer dus geen digitale tv. Binnenkort ga ik wel op mezelf maar dat is natuurlijk niet meteen een garantie/argument om digitale tv te nemen.

Ik heb niet veel verstand van die settop dingen, zijn die los of particulier verkrijgbaar en moet je perse zo'n insteekkaart gebruiken?
Kan je zo los kopen ja, kan ook zijn dat t in een pakket zit met een smartcard. Want zonder dat heb je nog niks aan een settop box. Neem aan dat dat er standaard bijzit. Maar kan je navragen bij je lokale electronica boer. Als je een CI+ slot in die tv hebt zitten hoef je niet eens een settop box als de tv gecertificeerd is.

[ Voor 6% gewijzigd door Nokian95dude op 19-01-2011 21:42 ]

Those you can't see are more present than you'll imagine

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Nee, goed lezen :P

Zonder smartcard Ned1, 2, 3 + regionale zender;
Met smarcard de zenders uit het pakket waar jij bij je kabelaanbieder (UPC/Ziggo) voor betaalt.

• Dharion
Ok en zijn die smartcards los verkrijgbaar of moet ik die speciaal bij m'n kabelaanbieder halen? Of samen met een settop box

[ Voor 13% gewijzigd door Dharion op 19-01-2011 21:46 ]

• Nokian95dude

Nokian95dude

I'll be back!!

Zijn gewoon los verkrijgbaar hoor voor zover ik weet. En zoals ik al zij ook met settopbox maar ligt er maar net aan of jij zo'n sleuf in je tv hebt en zo ja heb je heel die settopbox niet nodig. Anders lijkt t me wel handig dat je de hele mikmak koopt ja.

[ Voor 65% gewijzigd door Nokian95dude op 19-01-2011 21:48 ]

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Dharion schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 21:45:
Ok en zijn die smartcards los verkrijgbaar of moet ik die speciaal bij m'n kabelaanbieder halen? Of samen met een settop box
Ze zijn los verkrijgbaar bij je kabelaanbieder :P

Die smartcard is zeg maar je abonnement.

• Dharion
D'r zit geen sleuf in de tv, dus dan word het zo'n settop box denk ik dan.

Thx iedereen voor het meedenken :)

• Nokian95dude

Nokian95dude

I'll be back!!

oh jammer, wordt t iets duurder dus. Maar graag gedaan hoor. Veel suc6 ermee!

@ Compizfox

Je kan ze o.a. ook bij de Micro Electro halen hoor. ;) Tenminste dat is hier met onze kabelaanbieder wel t geval. Bedenk me nu opeens dat dat niet voor alle aanbieders hoeft te gelden natuurlijk... Zowiezo denk ik dat je t online ook wel moet kunnen krijgen alleen is het bij de kabelaanbieder misschien veiliger zodat je straks zeker weet dat alles werkt.

[ Voor 83% gewijzigd door Nokian95dude op 19-01-2011 21:56 ]

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ik heb er niet zo veel verstand van, maar eh, je kunt toch geen smartcard halen zonder dat je een abo hebt?

Net zoals je het beltegoed voor je Prepaid moet kopen bij de aanbieder van je prepaidabo?

[ Voor 30% gewijzigd door Compizfox op 19-01-2011 21:59 ]

• Dharion
Moet ik er speciaal een abo voor afsluiten? We hebben beneden gewoon digitale tv met een hdmi decoder via een cat5 kabel met glasvezel verbinding, maar ik heb nog een ouderwetse coax kabel van beneden doorgetrokken naar mijn kamer dus ik krijg een analoog signaal... als ik bij mijn kabelaanbieder dat zeg dan is het toch geen probleem lijkt me?

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
welke provider heb je trouwens voor TV?

• Dharion
Concepts ICT geloof ik... die heb ik voor alles, radio, tv, internet en bellen...

[ Voor 52% gewijzigd door Dharion op 19-01-2011 22:14 ]

• The Eagle

The Eagle

Dharion schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 22:02:
Moet ik er speciaal een abo voor afsluiten? We hebben beneden gewoon digitale tv met een hdmi decoder via een cat5 kabel met glasvezel verbinding, maar ik heb nog een ouderwetse coax kabel van beneden doorgetrokken naar mijn kamer dus ik krijg een analoog signaal... als ik bij mijn kabelaanbieder dat zeg dan is het toch geen probleem lijkt me?
Klinkt als je hebt niet een van de standaard kabelboeren in huis voor de TV van je ouders. Kan zijn tele2, of iets als OnsBrabantNet en consorten.Je zou aan die provider kunnen vragen of je een 2e decoder kunt krijgen. Meestal kan dat wel.
Het leuke is: je kunt ook gewoon op het zelfde adres een abo afsluiten van een kabelaar. Het AOP zal er ongetwijfeld nog liggen. Dan zitten je ouders op de glasvezel en jij via de kabelboer (Ziggo / UPC). Persoonlijk hoop ik voor je dat Ziggo er dan levert...UPC levert vziw de kastjes namelijk in bruikleen, en levert geen losse smartcards, die kun je alleen icm een decoder krijgen 8)7 Ziggo daarentegen levert gewoon losse smartcards en je kunt dan bij hen, of bij een retailer je decoder kiezen kopen.

[ Voor 42% gewijzigd door The Eagle op 19-01-2011 22:25 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• M a r c o
  • Niet online
Je hebt glasvezel, maar ook nog een analoog signaal?
waar komt dan analoog signaal dan vandaan?
Dan heb je naast je glasvezel ook nog een actieve kabelverbinding, of zie ik dat verkeerd.

• fvdberg
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-02 02:16
ik denk dat je beste optie die videorecorder blijft dan....

• Dharion
Voorheen hadden we ook Ziggo, en alles daarvan ligt er nog, maar de analoge kabel hebben we dus ook nog steeds... dat gebruik ik immers dus lijkt me niet dat ik er een ander abonnement overheen kan zetten...

@ marco, we hebben alles van concepts ict, dus zowel analoog als digitaal. Dat kastje in de meterkast waar alle signaleb uit komen heeft een cat 5 aansluiting voor internet/glasvezel, een antenne/coax aansluiting voor radio en tv (analoog), en een aansluiting voor telefonie...

[ Voor 40% gewijzigd door Dharion op 19-01-2011 22:22 ]

• M a r c o
  • Niet online
Dharion schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 22:19:
Voorheen hadden we ook Ziggo, en alles daarvan ligt er nog, maar de analoge kabel hebben we dus ook nog steeds... dat gebruik ik immers dus lijkt me niet dat ik er een ander abonnement overheen kan zetten...
ik weet niet hoe het bij Ziggo zit, ik heb Delta, maar het lijkt me dat je met glaszvezel geen kabel meer nodig hebt, en daar betaal je normaal abonnement voor. En als je die opzegt, dan word je kabel afgesloten neem ik aan. Dat zou betekenen dat je ouders nu nog steeds abonnement betalen voor alleen jou anologe tv.

maar goed, als je een kabel van Ziggo hebt, dan hoef je alleen een decoder (zoals die van 35 euro van Mikro Elektro) kopen en een Ziggo smart card.
Ik geloof dat er een tijd geleden zelfs een site van Ziggo was waar je die decoder voor 10 euro kon kopen.

• The Eagle

The Eagle

Ik zie net dat je Concepts ICT zegt. Uit hun FAQ:
Is het mogelijk om op meerdere tv’s digitaal te kijken met een Digitale TV Box?
Er is 1 Digitale TV Box nodig per TV, maximaal 3 boxen per woning. Er wordt echter maar 1 aansluitpunt voor digitale televisie geboden. Om meerdere Digitale TV Boxen aan te kunnen sluiten, dient u op dit aansluitpunt een ethernet switch aan te sluiten. Op deze ethernet switch sluit u dan uw Digitale TV Boxen aan. Concepts ICT biedt op deze manier van aansluiten geen ondersteuning en het is daarom uw eigen risico.
Ergo: even met Concepts bellen dus wat ze je kunnen bieden :)

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Als je nog het analoge signaal hebt, ben je echt dom als je een DVB-T tuner gaat kopen (Digitenne), met 4 FTA zenders (Ned1,2,3 + regionaal). Dat kastje kost je geld, en ontvang je niet de 30 analoge zenders mee.

De videorecorder die je wel hebt, ontvangt wel die 30 analoge zenders, en kost je qua aanschaf dus niets.

Het is echt dom om iets niet te gebruiken wat werkt, te vervangen voor iets wat duurder is, en 4 zenders hebt 8)7

Ey!! Macarena \o/

• Dharion
Ik weet ook niet precies hoe het zit, het is niet specifiek een kabel van ziggo maar gewoon de doorsnee analoge kabel zoals die overal ligt voordat er digitale tv en glasvezel was. Ziggo hadden we vóór concepts, maar ziggo is dus helemaal buiten beeld nu voor de goede orde...

Ik ga anders wel gewoon ff langs bij concepts

• fvdberg
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-02 02:16
tja ik zou informeren wat een extra kast kost, en neem dan in je overweging mee of je zin hebt om een extra lan kabel door het huis te trekken voor de box op aan te sluiten. ook zal je een extra switch moeten plaatsen.

dat zal dus geen goedkope oplossing worden.

ik zou de video recorder aan het analoge signaal hangen,

weet je zeker dat dit nog de oude ziggo kabel is? vaak hebben die kasten ook een analoge uitgang.
Pagina: 1