Toon posts:

[HTPC/Mediaspeler] Advies nodig, apart geval?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik ben me al een tijdje aan het verdiepen in de voor mij ideale oplossing. Het zit een beetje tussen HTPC en mediaspeler in vrees ik. Ik wil in mijn huiskamer een machine hebben staan waarmee ik video naar de tv stuur en audio naar mijn versterker.

Geen probleem zou je zeggen, dat kan elke Mediaspeler. Het punt is dat ik niet mijn tv aan wil zetten om muziek op te zetten. Sterker nog, ik wil eigenlijk een systeem waarop windows draait, zodat ik via RDP dat systeem via mijn netbook vanaf de bank kan bedienen. Dat klinkt misschien omslachtig, maar wanneer je bedenkt dat ik daarmee al mijn afwijkende video- en muziekformaten (mods, sids) kan afspelen en zelfs youtube video's op mijn tv kan bekijken maakt het wat meer sens.

Geen probleem zou je zeggen, dat kan elke HTPC. Maar ik wil dan weer niet gebruik maken van de mogelijkheid digitale tv op te nemen/pauzeren etc.. dat doet mijn set-topbox allemaal al. Wel wil ik het systeem gebruiken als een soort NAS, waar ik al mijn video en muziek op kan opslaan en kan benaderen via mijn (bedraad) netwerk.

Mijn vraag laat zich raden; wat heb ik nu nodig? Moet ik gewoon zelf een htpc case, cpu, mini-atx mobo + gpu en een grote schijf kopen om te bereiken wat ik wil, of zijn hier ook custommade systemen voor? Zie ik iets over het hoofd, kan ik iets 'streamen' vanaf mijn pc (die dus helemaal op zolder staat) ?

Heb geprobeerd mij in te lezen maar zoeken op 'mediaplayer' valt niet mee.. De FAQ's, hoe goed ook, hielpen me ook niet direct verder. Misschien heeft iemand hetzelfde systeem gebouwd? Mijn budget is 300-500 euro.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:51

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Wat heb je zelf al aan mogelijkheden gevonden... je bent je serieus aan het orienteren, dat maak ik op uit je post, maar je bevindingen mis ik ook nog.

Vul je even aan?

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Verwijderd

Topicstarter
eigen oplossing:

- antec fusion remote (niet erg mooi maar vind zo snel niets beters)
- Asrock M3A785GMH/128M
- AMD Athlon II X2 240
- en een low rpm schijf erbij + dvd

(het meeste hiervan is uit een BBG gehaald en is puur orienterend en mogelijk verouderd)

andere oplossing:

ik heb niets gevonden dat biedt wat ik zoek, maar wel veel dat in de buurt zit. veel mediaspelers kunnen een hoop, en heb er een aantal gezien waar een scherm in zit of een uitgebreide afstandsbediening. toch heb ik het gevoel dat ik iets mis, en de moeilijkheid om op dit onderwerp te zoeken maakt dat er niet makkelijker op.

Verwijderd

Topicstarter
niemand?

• jasper293
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
Volgens mij is HTPC wat je nodig hebt. Ik heb deze items besteld en in elkaar gezet en het bevalt uitstekend.
inventaris: HTPC

Uiteraard heb je waarschijnlijk geen webcam of portable HD nodig wat de prijs weer aardig naar beneden brengt. Voordeel van HTPC is dat ieder component vervangbaar is.

Laat weten of je mijn inventaris kan zien.

Groet,
Jasper

• Caun
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-08-2024
jasper293 schreef op maandag 24 januari 2011 @ 16:51:
Laat weten of je mijn inventaris kan zien.

Groet,
Jasper
Ik ben mij ook aan het oriënteren. En ik vroeg mij af wat je in je inventaris had staan. Ik kan er in elk geval niet bij. Is dit publiek of per persoon ingeregeld?
Pagina: 1