[VirtualBox] HDD vergroten

Pagina: 1
Acties:

• Stijnhoofd
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21-10-2024
Hallo daar,

ik heb na veel getouwtrek met verschillende versies van Windows eindelijk een VM aan de praat gekregen. Ik gebruik de gratis VirtualBox. Heb een goed lopende Windows nu, maar het probleem is dat het geheugen te weinig is. Ik heb het maar 6 GB gegeven en nu wil ik een programma installeren, maar dat lukt niet omdat hij al vol staat ongeveer. Kan ik dat zonder uninstall+install fixen?

Mvg Stijn

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Ervan uitgaande dat je hardeschijfgrootte bedoeld en niet het werkgeheugen: als je zoekt via Google naar virtualbox resize vdi, zijn er een aantal aanwijzingen te vinden hoe je dit zou kunnen doen. Wat de meeste mensen doen is een nieuwe vdi maken en met Clonezilla de data van de oude vdi naar de nieuwe vdi kopiëren.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Stijnhoofd
Dan zal ik dat straks eens checken, alhoewel ik geen grote hoeveelheid ruimte over heb. Kan ik ook mijn VM verwijderen maar de Windows-files behouden?

Mvg Stijn

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Oke, na wat graven in de handleiding ben ik het volgende tegengekomen: je kunt met VBoxManage modifyhd --resize een vdi vergroten. Voorwaarden zijn wel dat je minimaal VirtualBox 4.0 gebruikt en dat je bij het aanmaken van de vdi voor een "dynamically expanding storage" hebt gekozen.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:17

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Hoe virtualbox werkt weet ik niet precies, maar in VMware kun je gewoon je files ergens heen kopieren om ze veilig te stellen, en later weer toevoegen. Lijkt me dat zoiets in Virtualbox ook moet kunnen. Probeer het anders gewoon uit; move de files en kijk o je hem nog ziet in VirtualBox. Zoniet, weer terugzetten en nog eens proberen en als ie er dan weer staat weet je het :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Stijnhoofd
Okee, cool! Dat geef ik dus gewoon in in terminal/console (haal die twee altijd door elkaar)? Heb vlg mij dat dynamic memory wel aangezet.

@ the Eagle: files zijn niet het probleem. Het probleem is een eventuele herinstallatie van Windows.

[ Voor 27% gewijzigd door Stijnhoofd op 19-01-2011 22:35 ]

Mvg Stijn

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:17

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Aangezien je bij mijn weten ook VM's van de ene naar de andere Vbox moet kunnen kopieren lijkt het me dat het gewoon moet kunnen. Hooguit zul je hem even obv een bestandsnaam / locatie moeten importeren, maar dat zou de pret niet mogen drukken :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1