Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Logitech g11 led verlichting

Pagina: 1
Acties:

• Jor_den
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-08 08:22
Hoi,

Al een tijdje doet mijn verlichting het niet goed meer in mijn toetsenbord (logitech g11) dus ik dacht, laat ik hem eens open maken, misschien zie ik wat er aan scheelt. Juist de verlichting in het toetsenbord was de reden dat ik hem kocht, de rest van het toetsenbord werkt nog perfect.

Na het openen van de behuizing, wat best een klus was uiteindelijk doordat er wel 40 schroefjes los gedraaid moesten worden in verschillende delen, zag ik wat er scheelde: 9 van de 11 lampjes doen het niet.

Het draad met de led lampjes bestaat uit 4 plaatjes, met elk 2 of 3 led lampjes erop, welke serieel zijn aangesloten. echter tot mijn verbazing doen de laatste 3 het wel en de rest niet.

Contact opgenomen met logitech, om te vragen of zo zoiets kunnen leveren maar helaas!

Nu dacht ik er aan zelf de lampjes te vervangen, maar aan de andere kant gok ik dat ze niet kapot zijn..
het is wel heel vreemd dat de eerste 9 het ineens niet meer doen.

heeft iemand ervaring hier mee of toevallig hetzelfde mee gemaakt met een verlicht toetsenbord?
of een tip/oplossing?
(jah een nieuwe kopen, maar dat is zonde omdat er maar iets heel klein het niet doet en de rest perfect functioneert)

foto's:
http://lh5.ggpht.com/_b87...a9Lc/s912/18012011056.jpg
http://lh4.ggpht.com/_b87...lezs/s912/18012011055.jpg

alvast bedankt

Verwijderd

Heb je de eerste 8 leds doorgemeten met een multimeter, zo ja wat is daar het resultaat van
En de print die de LED’s aanstuurt is daar niet toevallig een connectie los gekomen(bijv. door er op the slaan tijdens een potje gamen of is er vocht bijgekomen)

Opties
1. Aansturing is defect controleer op enige defecte weerstanden op de PCB print
2. Probeer uit tesluiten dat een LED of meerdere defect te zijn. door Se allen door te meten
3. Probeer een ander USB poort op je pc (klink stom maar het kan zijn dat ie niet genoeg voeding krijgt om alle leds aan te sturen)
4. probeer uit tesluiten dat het geen software fout is door alles up to date te brengen aan invoer drivers

• Jor_den
Hoi silver wolf, Bedankt voor je reactie.

1. hoe kan ik dit controleren?
2. multimeter ga ik proberen te regelen vandaag
3. alle usb poorten geprobeerd. ken het verschijnsel, maar helaas hielp het niet.
4. drivers zijn up to date.
*. geen waterschade opgelopen, niet ruig geweest met toetsenbord. op het oog lijkt alles goed aangesloten te zijn. daarom vind ik het ook zo raar dat de laatste 3 in de reeks het wel doen, in serieel.

als ik gemeten heb laat ik het resultaat weten!

thnx

Verwijderd

1. De weerstanden kan je door meten met een degelijke multimeter meestal zit op de draai schijf een omgekeerd hoefijzer (ook wel Ohm teken ) zet hem daar op en meten maar

Als je dan de resultaten hebt van de weerstanden vergelijk deze dan met de fabrikant gegevens, en controleer voor de zekerheid of de Soldeer vlakken(tin) op alle pootjes mooi schoon is en goed contact maakt met de koper banen op het printje van de LED aansturing

handig linkje

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2011 11:49 ]

• Jor_den
voor vanavond een multimeter geregeld!

Verwijderd

Jor_den schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 11:20:
voor vanavond een multimeter geregeld!
zou je der graag een willen lenen maar heb de mijne op het werk liggen in Limburg weet niet of je in de buurt woont van Limburg ha ha

• Jor_den
haha, nee niet echt, helaas : ), me buurman wel, maar ben even afhankelijk van hem wanneer ik em kan lenen! vandaag of morgen in ieder geval!

• Jor_den
grr, morgen avond afgesproken maar geen zekerheid.. zo niet ga ik een andere regelen!

• Jor_den
Okeee, heel wat wijzer geworden vandaag!

zojuist even een uurtje met me buurman ervoor gezeten:
ik heb niet goed zitten kijken, het loopt allemaal parallel.

multimeter is er niet aan toe gekomen, hij had het over dat als we het gingen meten we langs het ene weerstandje zouden gaan en degene van het ledje ernaast zouden meepakken en geen goede meting konden krijgen.

maar met een hoop gekloot hebben we contact gemaakt met de minkant van de ledjes, en de minkant van het circuit. en plotseling begon dat ledje te branden!

zo hebben we het bij alle ledjes geprobeerd! t kan zijn dat er 4 zijn doorgebrand, maar we hebben er in ieder geval al weer vier aan de praat! nog altijd beter dan niks!

vanavond nog een keer proberen, misschien werkt het bij die andere alsnog..

ook na loskoppelen van usb werkt het uiteindelijk nog steeds!

bedankt voor de info en de moeite mee te denken silver wolf!

Gr
Pagina: 1