De volgende situatie hebben wij hier in huis. We hebben Ziggo met een DLINK switch en DLINK draadloze router eraan hangen, we gebruiken allemaal gedraad internet en hebben geen draadloze mogelijkheid in de PC zitten. De laatste tijd zijn willekeurig soms PC"s van ons verbonden met een ander modem, namelijk een ST780. Op dat moment doen de volgende kenmerken zich voor:
Standaard gateway is 192.168.1.254 (ip adres van ST780)
Ik kan in de webinterface komen van de ST, en zie of er ook huisgenoten van mij mee verbonden zijn.
Uitgedeelde ip adres is 192.168.1.X, volgens webinterface ST780 ben ik verbonden met de ST780 via een ethernet poort.
Nogmaals voor de duidelijkheid, we zijn allemaal rechtstreeks verbonden met een draad met de dlink switc of dlink draadloze router en hebben geen ST780 in huis en hebben tevens geen draadloze netwerkkaarten? Ik heb vanaf mijn pc de ST780 via webinterface een reset gegeven omdat ik er vanaf wou, maar alsnog bleef ik verbonden, pas na een reset van mijn eigen switch kon ik weer op internet.
Voor zover ik wist was dit technisch niet mogelijk, hoe kan dit?
Standaard gateway is 192.168.1.254 (ip adres van ST780)
Ik kan in de webinterface komen van de ST, en zie of er ook huisgenoten van mij mee verbonden zijn.
Uitgedeelde ip adres is 192.168.1.X, volgens webinterface ST780 ben ik verbonden met de ST780 via een ethernet poort.
Nogmaals voor de duidelijkheid, we zijn allemaal rechtstreeks verbonden met een draad met de dlink switc of dlink draadloze router en hebben geen ST780 in huis en hebben tevens geen draadloze netwerkkaarten? Ik heb vanaf mijn pc de ST780 via webinterface een reset gegeven omdat ik er vanaf wou, maar alsnog bleef ik verbonden, pas na een reset van mijn eigen switch kon ik weer op internet.
Voor zover ik wist was dit technisch niet mogelijk, hoe kan dit?