Verbonden met mysterische router?

Pagina: 1
Acties:

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:19
De volgende situatie hebben wij hier in huis. We hebben Ziggo met een DLINK switch en DLINK draadloze router eraan hangen, we gebruiken allemaal gedraad internet en hebben geen draadloze mogelijkheid in de PC zitten. De laatste tijd zijn willekeurig soms PC"s van ons verbonden met een ander modem, namelijk een ST780. Op dat moment doen de volgende kenmerken zich voor:

Standaard gateway is 192.168.1.254 (ip adres van ST780)
Ik kan in de webinterface komen van de ST, en zie of er ook huisgenoten van mij mee verbonden zijn.
Uitgedeelde ip adres is 192.168.1.X, volgens webinterface ST780 ben ik verbonden met de ST780 via een ethernet poort.

Nogmaals voor de duidelijkheid, we zijn allemaal rechtstreeks verbonden met een draad met de dlink switc of dlink draadloze router en hebben geen ST780 in huis en hebben tevens geen draadloze netwerkkaarten? Ik heb vanaf mijn pc de ST780 via webinterface een reset gegeven omdat ik er vanaf wou, maar alsnog bleef ik verbonden, pas na een reset van mijn eigen switch kon ik weer op internet.

Voor zover ik wist was dit technisch niet mogelijk, hoe kan dit?

Verwijderd

Het klinkt mij in de oren alsof iemand een ST780 aan jullie netwerk heeft gekoppeld. Niet toevallig ergens een ethernet over power adapter in gebruik oid?

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:43
Ehm....Één van je huisgenoten had nog een ST780 over, gebruikt die op zijn kamer als switch, en heeft DHCP niet uitgezet?

Whatever

• SCIxX
Geen stroomadapters in huis. Ook geen ST780 hangen aan het netwerk, aan de netwerknaam en sleutel kan ik ook afleiden dat het niet van iemand in huis zal zijn. Zonet toen ik en een huisgenoot ermee verbonden waren zag ik ook dat wij de enige twee waren volgens het apparaat die ermee verbonden waren, geen overige wireless of ethernet apparaten.

Verwijderd

Wat is jullie eigen interne range trouwens?

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dat is het kabelmodem van ziggo.. ik neem aan dat die ook aan de switch hangt. Stond die eerst in bridge-mode en nu in router-mode wellicht? Firmware upgrade zou ik dan aan denken.

[ Voor 69% gewijzigd door brama op 19-01-2011 19:35 ]

I mentioned it once, but I think I got away with it.

• SCIxX
Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 19:30:
Wat is jullie eigen interne range trouwens?
192.168.0.X

• CrazyRooster
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-07-2023
brama schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 19:31:
Dat is het kabelmodem van ziggo.. ik neem aan dat die ook aan de switch hangt. Stond die eerst in bridge-mode en nu in router-mode wellicht? Firmware upgrade zou ik dan aan denken.
Ik zou eerder aan de Experiabox van KPN denken.

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
CrazyRooster schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 19:36:
[...]
Ik zou eerder aan de Experiabox van KPN denken.
Inderdaad, de ST780 is een ADSL2+ modem/router combinatie die inderdaad als Experiabox door KPN wordt uitgegeven. Het is dus geen kabel modem.

• osmosis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-02 07:06
euh,... ja dat is wel heel bijzonder :P , enigste optie is volgens mij toch echt dat die modem ergens fysiek in het pand aanwezig is ? kan niet anders toch ? ,..

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Oeps, jullie hebben gelijk ja. Ik zag thomson staan, en dacht gelijk aan m'n eigen kabelmodem (870!).

Even alle fysieke kabels nalopen dan maar! En anders zit er iemand al-dan-niet-bewust wireless te bridgen. Is er verschil als je het wireless gedeelte van de dlink router uitzet?

[ Voor 14% gewijzigd door brama op 19-01-2011 19:45 ]

I mentioned it once, but I think I got away with it.

• CrazyRooster
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-07-2023
jterpstra schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 19:41:
euh,... ja dat is wel heel bijzonder :P , enigste optie is volgens mij toch echt dat die modem ergens fysiek in het pand aanwezig is ? kan niet anders toch ? ,..
Mijn inziens ook niet, tenzij ze de kabel dwars door de muur hebben doorgetrokken naar de buren. Wellicht dat de TS ons uitsluitsel kan geven of ze toevallig ADSL van KPN afnemen en daardoor gebruik dienen te maken van de Experiabox.

Verwijderd

Als je op het moment dat je een ip uit de 192.168.1.x range hebt even een netwerk scan doet, met bijvoorbeeld softperfect network scanner, wat geeft die zoal weer?

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Ander programma is The Dude: http://www.mikrotik.com/thedude.php

Instagram / YouTube

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-02 08:04

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Arp -a ook effe draaien, wellicht zie je daarmee wie het loopt te bridgen. (wellicht doen die tools dat ook)

netwerk scan kan dan uiteraard ook met nmap.

kijk als je de thompson hebt als gateway eens naar je "whatis myip.com ip adres"(externe) wellicht kun je dat nog aan iemand vastkoppelen.

Zou ook nog een heel rotte VPN ofzo kunnen zijn... maar ook die zul je in de arp list dan herkennen aan het fysieke adres.

[ Voor 36% gewijzigd door leuk_he op 19-01-2011 23:51 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Pagina: 1