Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah2k4
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-10-2021
Beste mensen,

Ik ben opzoek naar een goede Gaming headset. Ik was in eerste instantie van plan om een Megalodon te bestellen aangezien ik hier veel goede comments over hoor.

Nu wil ik graag minimaal een 5.1 headset. Het mag rond de 100euro kosten.

Ik had zelf hier via pricewatch al wat onderzoek proberen te doen maar ik kan er blijkbaar niet altijd achterkomen of het 5.1 is of niet.

Je hebt bv de Carcharias maar volgens mij is die geen 5.1, daar kan ik dus niet echt achter komen, ook niet via google want soms staat van wel soms niet.

5.1 is dat nu alleen mogelijk als de headset werkt met een USB aansluiting?

Als mensen hier enige tips hebben voor een goede gaming headset hoor ik het graag. Comfort is heel belangrijk aangezien je de headset vaak langdurig op hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 13:47
pricewatch: Roccat Kave

Over deze zijn de meeste mensen vrij postief, en hoewel er in de pricewatch stereo staat is het toch echt een 5.1 headset (echt, niet virtueel).
Dus ik zou zeggen: zoek wat reviews en kijk of het wat is voor je.

[ Voor 12% gewijzigd door Redblader op 19-01-2011 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-08 19:32

Bezulba

Formerly known as Eendje

Vele reviews geven aan dat "echt" 5.1 (wat dus 6 speakers zou inhouden) helemaal niet geweldig werkt in een headset vanwege de kleine ruimte en de afstand tussen de speakertjes. Ik heb zelf een logitech g35 en dat is virtueel, maar het werkt wel.

Het is ook wel logisch als je 4 speakers op je oor zetten dat je dan weinig verschil zult horen tussen front left en front right als deze maar 10mm van elkaar vandaan zitten.

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pausie
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-09 23:54
Ik heb de Carcharias en die is stereo geen 5.1 dus.
Ik had ook een 5.1 headset die ik moet aansluiten met een aantal kabels, volgens mij waren dat Groen-Oranje-Zwart-Roze en USB voor wat extra power. Ik had toen de Speedlink Medusa bladiebla.
Zelf vond ik 5.1 niet zo fijn, klinkt gewoon niet lekker daarom heb ik daarna die Carcharias gekocht, works like a charm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
  • Laatst online: 11-09 13:47
Bezulba schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 18:23:
Vele reviews geven aan dat "echt" 5.1 (wat dus 6 speakers zou inhouden) helemaal niet geweldig werkt in een headset vanwege de kleine ruimte en de afstand tussen de speakertjes. Ik heb zelf een logitech g35 en dat is virtueel, maar het werkt wel.

Het is ook wel logisch als je 4 speakers op je oor zetten dat je dan weinig verschil zult horen tussen front left en front right als deze maar 10mm van elkaar vandaan zitten.
Ach, ik moet zeggen dat zelfs virtuele surround al help met het horen waar anderen vandaan komen, en er zijn ook veel reviews die dus 5.1 helemaal geweldig vinden, het ligt dan ook aan de persoon die de review maakt, sommigen zeggen het effect goed te horen anderen weer niet, persoonlijk denk ik dat het sowieso beter werkt als een stereo headset als je goede positionele audio wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah2k4
Redblader schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 18:17:
pricewatch: Roccat Kave

Over deze zijn de meeste mensen vrij postief, en hoewel er in de pricewatch stereo staat is het toch echt een 5.1 headset (echt, niet virtueel).
Dus ik zou zeggen: zoek wat reviews en kijk of het wat is voor je.
Die had ik dus ook al gezien ja. Had er al wat dingen over gelezen. Wel een kanshebber ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:25

Wildfire

Joy to the world!

Redblader schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 18:28:

[...]

Ach, ik moet zeggen dat zelfs virtuele surround al help met het horen waar anderen vandaan komen
Klopt. Ik ben zelf aardig tevreden over mijn Sennheiser HD595 koptelefoon i.c.m. een JVC SU-DH1 adapter. Dat apparaat neemt optische input en zet dat om met Dolby Headphone (zowel Dolby Digital en DTS als input worden geaccepteerd, stereo input kan evt. met Dolby Surround ProLogic II ruimtelijker worden gemaakt).

Ben er erg tevreden over en gebruik het zowel om te gamen als om mijn TV-series en films te kijken. Nadeel is dat het ding, voor zover ik weet, niet in Nederland verkrijgbaar is. Ik heb de mijne destijds via Bluetin.com besteld, maar je zou ook bv. bij Amazon.com hem kunnen halen.

Afbeeldingslocatie: http://bluetin.com/catalog/images/victor_jvc/su-dh1/main.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Wildfire op 21-01-2011 11:51 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah2k4
Nou, ik heb de Roccat Cave besteld. Heb hem vandaag binnen gekregen.

Tot nu toe zeer tevreden over de comfort. Ik kan 5.1 nog niet beoordelen omdat mijn computer met de benodigde geluidskaart moet binnenkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kilo90
  • Laatst online: 00:39
...en, hoe bevalt roccat kave?
Pagina: 1