[JS/Canvas] Objecten binnen Canvas

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomzh
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-11-2024
Ik ben bezig met het ontdekken van het canvas element in de nieuwe HTML5 specificatie.

Nu heb ik het canvas element in de html gezet. Met javascript een afbeelding getekend en een aantal paden kunnen maken.

Nu is mijn vraag: hoe kan ik specifieke paden later aanpassen?

Voorbeeldcode:
code:
1
2
3
4
5
context.beginPath();
context.arc(15, 15, 7, 0, Math.PI * 2, false);
context.closePath();
context.strokeStyle = "#000";
context.stroke();

Dit werkt prima, er wordt een cirkeltje getekend met middelpunt (15;15) en straal 7.

Stel dat ik dit door middel van een lus 3x uitvoer, hoe kan ik later de 2e aanpassen?

Ik zou dit graag opzoeken met Google, heb het geprobeerd, het staat er niet of ik weet niet welke termen ik moet gebruiken. }:O

Edit:
Aah dit moet natuurlijk in Clientside, kan ik dat verplaatsen of moet een mod dat doen?

[ Voor 15% gewijzigd door Thomzh op 19-01-2011 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-09 21:48
Niet, je zou zelf via eigen objecten de 'state' van een pad (locatie, grootte, e.d) kunnen bijhouden. Bij elke 'refresh' maak je je canvas weer schoon en teken je aan de hand van de informatie die je hebt.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomzh
Hmm, en hoe regel je dan de mouseover van zo'n pad? Want zodra je hem getekend hebt weet het canvas niet meer welk object het was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:22
De bedoeling is dan ook dat je de state van de figuren bijhoud in een objectcollectie.
Wanneer je detecteert dat de muis over het canvas is, de positie ophalen van de muis en door de collectie heen lopen en kijken boven welke van de objecten die hangt. Dan kan je dat object aanpassen en de canvas redrawen met de nieuwe state van de objecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomzh
Caelorum schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 20:42:
De bedoeling is dan ook dat je de state van de figuren bijhoud in een objectcollectie.
Wanneer je detecteert dat de muis over het canvas is, de positie ophalen van de muis en door de collectie heen lopen en kijken boven welke van de objecten die hangt. Dan kan je dat object aanpassen en de canvas redrawen met de nieuwe state van de objecten.
De credits zijn voor jou! Nu snap ik het idee.