Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Volgende maand ga ik het ouderlijk huis verlaten. Dit betekend dat ik qua electronica een hoop nieuw spul aan ga schaffen.
Wat onder andere aangeschaft gaat worden is:
- TV
- Home Cinemaset
- PS3

Ik heb heel wat rondgekeken, ook in electronicazaken. Ik neig naar de LG 37LE5300. Denk dat deze televisie een goede prijs/kwaliteit verhouding heeft, ook de reviews zijn over het algemeen goed. Heeft ook een hoop aansluitingen waar ik de komende tijd denk ik wel even mee vooruit kan. De TV wordt voor vanalles gebruikt: gamen, tv-zappen, films en series via de PC kijken. Zal het waarschijnlijk zo nu en dan dus ook als PC-monitor gebruiken. Pc heeft een DVI uitgang, dus met een DVI-HDMI-kabeltje moet dat geen probleem zijn lijkt me. Ik ga gebruik maken van digitale tv van UPC.

Wat betreft de Home Cinemaset dacht ik aan de LG HB600. Ik heb gekozen voor een 2.1 aangezien ik dan met mn budget van rond de €300 meer uit kon geven per component. Ook is het maar een kleine woonkamer en ben ik niet zo'n audiofiel dat ik geweldig surroundsound wil. Het gaat mij er meer om dat ik de tv-geluidsboxen toch te slecht vind. Ik denk dat deze set ook voldoende aansluitingen heeft.

Verder ga ik nog een PS3 aanschaffen.

Nu vraag ik me af hoe ik alles het beste aan kan sluiten en of ik niet iets over het hoofd gezien heb (dat ik met m'n aansluitingen in de knoop kom ofzo). Overal beeld krijgen zal me wel lukken, maar ik weet niet of ik goed uit ga komen met het geluid. Wil waarschijnlijk al het geluid over de HB600 hebben.

Alvast bedankt voor jullie hulp en inzichten. Ben ook wel benieuwd of iemand een deel van deze opstelling ook heeft staan en of er goede ervaringen mee zijn.

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 17:54
PS3 - hdmi - tv
ps3 - optisch - hb600

UPC hangt van je abonnement af, de pace hd heeft coaxiaal en dat gaat niet passen op die set aangezien hij die ingang niet heeft. Daarbij hebben veel boxen optisch en daar ga je het ook niet mee redden omdat je dan 1 optische ingang te kort komt.

Kijk ook eens naar de le40c630. Een slag groter voor het zelfde geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Heb je de gebruiksaanwijzing van de LG HB600 als eens gedownload en doorgelezen? Dan weet je welke in- en uitgangen er allemaal zijn en hoe je alles dus het beste aan kan sluiten en of je in de knoop komt. Op GoT verwachten we iets meer inzet dan alleen een vraag posten.

In de handleiding van de LG HB600 staat het volgende:
De speler stuurt audio van de HDMI-ingangen naar de HDMI-uitgang en naar de luidsprekers van het apparaat.
Oftewel zal je de PS3 gewoon met HDMI naar de LG HB600 kunnen verbinden en dan alles doorsturen naar de twee speakers van de LG HB600. Op zich kan je ook alles met HDMI naar de TV verbinden en dan de S/PDIF Out van de TV gebruiken om met de LG BH600 te verbinden. Kans bestaat wel dat alle inkomende signalen door de TV naar 2.0 terug worden gezet, maar met een 2.1 setje maakt dat niet uit. Want je zal toch nooit surround hebben.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Neefdave schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 17:48:
PS3 - hdmi - tv
ps3 - optisch - hb600

UPC hangt van je abonnement af, de pace hd heeft coaxiaal en dat gaat niet passen op die set aangezien hij die ingang niet heeft. Daarbij hebben veel boxen optisch en daar ga je het ook niet mee redden omdat je dan 1 optische ingang te kort komt.

Kijk ook eens naar de le40c630. Een slag groter voor het zelfde geld.
De specs bij LG en de ervaringen op Kieskeurig geven hier geen antwoord op, maar ik vroeg me af of je de 3 hdmi-aansluitingen niet gewoon kunt gebruiken. Aangenomen dat er twee ingangen zijn en eenuitgang, kun je de ps3 via hdmi op de HB600 aansluiten en vanaf daar met hdmi naar de tv doorlussen. Dan heb je geluid en beeld voor elkaar. Voor UPC hou je dan de optische ingang over. Er zijn wel verloopjes van coax naar optisch, maar ik zou toch zorgen dat ik een optische uitgang kreeg op m'n upc-ontvanger :)

Overigens heb je ook nog een analoge stereoingang over op de HB600, die zou je voor UPC of je PC kunnen gebruiken.

Het alternatief is om alles direct op je TV aan te sluiten met hdmi en de audio-uit (optisch) daarvan aan te sluiten op de HB600. Dan schakel je dus met je tv tussen de bronnen en of je dat fijner vindt is een kwestie van persoonlijke voorkeur :)

Edit: Anders geeft m'n collega ff precies hetzelfde antwoord net ff sneller :P

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Zit alleen nog even met de PC: beeld is zoals gezegd geen probleem, maar hoe gaat het met het geluid? Is het een nieuwere grafische kaart die ook geluid over DVI/HDMI kan versturen? Anders moet er nog een extra kabel van de PC naar de TV/home cinema om beeld én geluid vanaf de pc te krijgen.
Grrrrrene schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 19:03:
[...]Er zijn wel verloopjes van coax naar optisch, maar ik zou toch zorgen dat ik een optische uitgang kreeg op m'n upc-ontvanger :)
Tsja, als het echt nodig zou zijn zou je zo'n converter kunnen overwegen. Kosten van de converter liggen op 20 euro en dan nog een extra kabeltje om alles aan te sluiten. Inclusief verzenden ga je zo'n 30 euro kwijt zijn.

Maar vraag me af hoe zeer dit allemaal nodig is. Want zoals gezegd zou je alles gewoon naar de TV kunnen linken en dan die ene optische kabel naar de home cinema. Als je ooit naar een 5.1 surround-set gaat moet je het anders aan gaan sluiten, maar met een 2.0 of 2.1 set-up maakt het allemaal niet zo heel veel (mits de set wel goed met de subwoofer om kan gaan). Mooiste is natuurlijk alles naar de home cinema.
Grrrrrene schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 19:03:
[...]
Edit: Anders geeft m'n collega ff precies hetzelfde antwoord net ff sneller :P
Nog wel steeds vriendjes? :$

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.