Brainstormen voor casemod.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yniezink
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:36
hallo allemaal,

De laatste tijd loop ik er veel over na te denken een casemod te beginnen. Hierbij wil ik ook over op waterkoeling (word de 1e keer en het is ook gelijk mijn eerste casemod).

Nu heb ik een idee bedacht hoe ik dit ongeveer allemaal wil gaan plaatsen.

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads3/4d36fa6615147/4d36fa65ea363-schets_kast.thumb.jpg

Ik heb een ruwe schets gemaakt in paint hoe ik de dingen denk te kunnen gaan plaatsen, en ik heb hierbij afmetingen gezet (hoogte van verdieping 1, moederbord tray enzo heb ik geschat wat handig was.) De rest is wel duidelijk denk ik als je de schets bekijkt.

Maar nu, ik zou niet weten welke kast zich goed leent voor dit project. Aangezien ik in de hoogte best een flinke kast moet hebben.

Zelf vind ik de corsair 700D een hele mooie kast, maar deze is 61cm in de hoogte (met voetjes denk ik)

Welke kast is nou heel erg bruikbaar voor een casemod wat ik wil gaan doen?

Verder, hebben jullie adviezen of ontwerp ideeën, ze zijn allemaal welkom :)

Laat je brein op de vrije loop :)

[ Voor 5% gewijzigd door yniezink op 19-01-2011 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDA441
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-02 11:22
Waar ga je je dvd- drive plaatsen?

Mijn motorblog | Mijn motovlogkanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

CDA441 schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 16:34:
Wat moet je met een DVDdrive? Die hangt ook niet in m'n huidige case.

@TS. Als het plaatje op schaal is dan denk ik dat je voor 8 HDDs wel wat weinig ruimte hebt gereservereerd. Die dingen wil je immers niet strak op elkaar zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDA441
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-02 11:22
@ Terw_Dan:
Hoe heb je dan eigenlijk je OS geïnstalleerd? zonder DVD- Drive kan je toch geen OS installeren? ;)

Mijn motorblog | Mijn motovlogkanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandertje03
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:27
CDA441 schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 17:02:
@ Terw_Dan:
Hoe heb je dan eigenlijk je OS geïnstalleerd? zonder DVD- Drive kan je toch geen OS installeren? ;)
dat uurtje kan die schijf ook wel los aan een sata poort hangen...

| Asus Rampage III Gene | Intel i7 930 | Corsair Dominator GT 6GB PC3-14900 | Asus GTX580 Matrix | Intel 510 SSD 120GB | Cooler Master Silent Pro M850 | Cooler Master CM-690 II Advanced | Corsair H50 | Logitech G15 Red |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nooit van iso to usb gehoord? Werkt erg goed. Windows heeft er zelfs een speciaal tooltje voor uitgebracht maar wegens het grote (illegale) succes het weer offline gehaald (het is nog vollop te vinden op het internet). Het tooltje zet je iso om naar een bootable usb en laat een usb stik nu een heel stuk sneller zijn dan zo'n bejaard dvdtje ;) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yniezink
CDA441 schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 16:34:
Ik kan boven de rads evt een slimline dvd drive plaatsen.

En ik ik heb alle ruimte van de voeding tot de voorkant van de kast. Het is namelijk niet helemaal op schaal zo.

[ Voor 21% gewijzigd door yniezink op 19-01-2011 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-04 18:56
Heb je je radiator niet verkeerd geplaatst op de tekening? Nu staat hij op zijn zij, het kan wel, als je boven aan de zijkant een gat/fans zet, maar logischer is hem bovenin plat te plaatse, dan heb je ook maar 8,5 cm nodig voor boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drucchi
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09:33
Mij lijkt het ook dat je wat weinig ruimte hebt voor je geplande 8 hdd's. En bedenk je goed dat acht harde schijven dicht bij mekaar behoorlijk wat warmte genereren, dus zorg vooral daar voor adequate koeling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yniezink
Ik wil graag 2 radiatoren op de kant. Dus 2 naast elkaar. Hiervoor maak ik dan roosters aan de zijkanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kier
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-10-2022
Komen er ook nog fans rechtstreeks op je rad?
Zoals nu getekend, trek je warme lucht uit je kast van je mobo en gpu,s ed. langs je rads, vermengd met koele lucht van buiten. niet echt optimaal

www.Madebykier.com CiP : TJ11 Carbon - LiLi Tower CCiP : Lightning McMod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yniezink
Ik wil eigenlijk gewoon push pull op bijdraagt rads doen. Deze trekken dan lucht van buiten de kast naar binnen. De warme lucht moet er aan de bovenkant uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

CDA441 schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 17:02:
@ Terw_Dan:
In het zeldzame geval dat ik een keer een optical nodig heb is een eSATApoort een prima oplossing. Alle 5 5.25" bays zitten vol, dus het is gewoon niet mogelijk er eentje intern te gebruiken.
yniezink schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 17:14:

En ik ik heb alle ruimte van de voeding tot de voorkant van de kast. Het is namelijk niet helemaal op schaal zo.
Dan zou je daar nog wel een stuk of 8 schijven in weg moeten kunnen stoppen, een beetje afhankelijk van hoe je dat rek dan gaat plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sk0Ne
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 14:12
[...]

Ik kan boven de rads evt een slimline dvd drive plaatsen.

Ik zou (als je er toch een wil inplaatsen) een slim DVD/BD-drive vertikaal op de plaats van "ruimte voor SSD, pomp en res" op jou tekening plaatsen, en eventueel "wegstoppen" achter een metalenplaatje/plexi...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankyie
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-08-2024
[...]
Even een tipje. Je kan in powerpoint heel makkelijk in schaal tekenen omdat je de blokjes een lengte en een breedte kan toekennen. Dat werkt net ff wat beter dan paint ;)
Pagina: 1