Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

AAC Archiveren software

Pagina: 1
Acties:

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Topicstarter
Hey,

Ik weet dat dit soort topic's niet de bedoeling zijn, maar ik ben nu meer dan een half uur aan't googlen en nog steeds niks gevonden. Ik heb voor 500GB aan muziekbestanden in .AAC extensie. Nu wil ik die voor lange termijn gaan opslaan, maar aangezien ik zo min mogelijk schijfruimte in beslag wil nemen en ze niet snel nodig zullen zijn, maar wel moeten worden bewaard, wil ik ze graag inpakken met een heel hoog "ratio". Met .7Z, Winrar en dat soort programma's die iedereen kent kom ik niet verder dan 92%, en dat is mij nog te weinig. Het inpakken mag ook best even duren. Weet iemand een (freeware)programmatje waarmee je veel hogere ratio's kan halen? Ik weet dat ze bestaan, ik had er ooit eentje waarmee ik 63% mee behaalde, maar die heb ik gedelete aangezien ik die toen niet nodig had...

• Beatboxx

Beatboxx

Certified n00b

Topicstarter
Iemand?

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:06

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

AAC bestand zijn al gecomprimeerd, daar valt niet veel meer te winnen.
Op zich kan het nog wel kleiner, maar dan raak je ook geluidkswaliteit kwijt.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Verwijderd

3 uur wachten op een reactie is wel erg lang...

iig, 5 minuten google: Wikipedia: Category:Windows compression software

ik zou zeggen lees het eens door en kijk eens of een van die programmatjes werkt.

anders: EHD?? waarom zou je het wel op je computer willen hebben staan als je het toch bijna niet gaat gebruiken.

• Beatboxx

Beatboxx

Certified n00b

Topicstarter
Het is een hele colectie ingesproken casettebandjes van overgrootmoeder, oma, en moeder uit de familie met dus nogal een morele waarde.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:43
Ik denk niet dat je hogere compressie zal halen door inpaktechnieken te gebruiken zoals Winrar, etc. Slimmer is om twee of drie backups te maken en deze bij andere familie neer te zetten op DVD en HD :).

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:51

leuk_he

1. Controleer de kabel!

CAPSLOCK2000 schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 20:06:
AAC bestand zijn al gecomprimeerd, daar valt niet veel meer te winnen.
Op zich kan het nog wel kleiner, maar dan raak je ook geluidkswaliteit kwijt.
Precies.... andere compressie software helpt niet. Je kunt nog via conversie software een versie maken op een lagere bitrate voor een 2e backup ofzo. maar dan verlies je kwaliteit (tenzij de bitrate nu belachtelijk hoog is).

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Beatboxx

Beatboxx

Certified n00b

Topicstarter
Okay bedankt!
Pagina: 1