Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

KPN Experia Box installatie

Pagina: 1
Acties:

• Pilske
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-11 07:58
Ik zit nog met een aantal vragen over de KPN Experia Box en ik hoop dat mensen mij hiermee kunnen helpen. Het geval is namelijk dat ik in een studentenhuis woon en dus zo goed als geen idee heb van hoe alles geregeld is. Maar omdat ik de enige ben met 'n beetje affiniteit met computers en electronica is deze taak mij toebedeeld *yay*.

Overmorgen wordt de bestaande aansluiting omgezet van ADSL naar VDSL en hiervoor heb ik een nieuwe Experia Box gekregen van KPN (Thomson TG789vn v2). Ik heb het meeste al uitgevogeld wat ik moet gaan doen overmorgen, maar toch zijn er nog een aantal dingen onduidelijk.
De situatie nu is dat er aan 'die blauwe dikke kabel van KPN' een ISRA 1 punt zit met daaraan een splitter (Alcatel ADSL 1000 LP), hierop zit een homevox aangesloten en aan de ADSL kabel zit het huidige modem. Zelf gebruik ik de homevox niet voor telefonie, en volgens mij niemand anders in huis. Mijn eerste vraag is of ik de VDSL modem ná de splitter kan bevestigen of dat dat vóór de splitter moet. Aangezien in het aansluitboekje staat dat je de bijgeleverde splitter aan moet sluiten en ik er bij die woorden vanuit ga dat er een specifieke splitter behoort te zijn. Verder moet de aansluiting verder wel lukken.
Ik heb ook nog een vraag over de Modem zelf. Ik heb namelijk, nieuwsgierig als ik ben, de modem al even ingestoken zonder ADSL kabel erin (want die heb ik nog niet aangesloten in de meterkast) om te proberen in de webinterface te komen. Echter lukte dat me helemaal niet. Ik heb de modem uiteindelijk gereset en nog eens 'n uur aan laten staan maar als ik naar 192.168.254 ga dan krijg ik gewoon 'n time-out. Klopt dit als de modem nog nooit eerder aan het netwerk heeft gehangen of is er iets mis met het modem?
Verder vroeg ik me ook af of je tijdens de installatie van het modem op enig moment je MijnKPN login gegevens moet gebruiken. Zoals gezegd is dit een studentenhuis en het heeft me al 'n week gekost om erachter te komen dat we 'n premium abo hadden (en maar 350 kB/s ontvangen dankzij 'n defect modem), dus de login gegevens van MijnKPN zal ook nog flinke tijd in beslag nemen om te achterhalen. Dus heb je die gegevens nodig om in te loggen oid met het modem op het netwerk?

alvast dank voor alle informatie die jullie me kunnen geven :-)!

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:44

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Je moet inderdaad e nieuwe spltiter gebruiken. De oude zijn niet compatibel met VDSL, en dat kost je snelheid.

Je krijgt idd pas toegang tot de webinterface als je eenmaal linesync gehad hebt. Daarvoor lukt dat niet.

Nee, je hebt geen MijnKPN gegevens nodig :)

• Pilske
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-11 07:58
oh superchill, echt alle antwoorden waar ik op gehoopt had. Thanks :-), ik was met die modem even bang dat ik 'm gesloopt had ofzo, ik had 'm ook 'n paar keer aan en uitgezet toen ik geen toegang kreeg tot webinterface.
Nu alleen nog even uitzoeken of iemand die homevox nog gebruikt en dan de splitter ertussenuit trekken.

Verwijderd

Ooit een keer probleem gehad met de Experia box. Veel timeouts en een hele trage internetverbinding en dat kwam doordat het draadloze kanaal overlapte met die van de buren waardoor er veel storing optrad. Maar waarschijnlijk is het bij jou de splitter, zoals Mystikal al aangaf.