SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Als een nieuwsitem zich voordoet, proberen we zoveel mogelijk al het nieuws te vervatten in de kop. Lukt dat niet - en met vijf genomineerden lukt dat niet - dan pak je het meest opvallende element. Ik geloof niet dat iemand zich hoeft te verbazen over het feit dat de iPhone 4, Galaxy S, Desire etc genomineerd zijn, maar dat Nokia met geen enkel toestel genomineerd is, is opvallend: het is de enige grote fabrikant die ontbreekt - nota bene de wereldwijd marktleider. Dat kun je allemaal nalezen in het artikel.
Je kunt vrijwel altijd discussiëren over de kop van een artikel: door zijn lengte kan hij nooit de hele lading dekken. Maar in mijn optiek - en journalistiek is en blijft een subjectief vak met loze aspiraties tot objectiviteit - is het opvallender dat Nokia geen nominatie ontving dan dat Apple, HTC, Samsung, LG en RIM hem wel ontvingen.
Je kunt vrijwel altijd discussiëren over de kop van een artikel: door zijn lengte kan hij nooit de hele lading dekken. Maar in mijn optiek - en journalistiek is en blijft een subjectief vak met loze aspiraties tot objectiviteit - is het opvallender dat Nokia geen nominatie ontving dan dat Apple, HTC, Samsung, LG en RIM hem wel ontvingen.
Dan zou er in het artikel wel een stuk meer aandacht gegeven mogen worden aan de afwezigheid van Nokia op de nominatielijst. Als je het nieuws bijhoud is het voor mij ook verre van opvallend. Voor mij is het genomineerd zijn van LG bijvoorbeeld opvallender.
Ik snap dat jullie een aantrekkelijke kop hebben maar dit komt op mij wel heel eenzijdig over. Een kop als 'Genomineerden voor de telefoon van het jaar-award bekend' dekt de lading ook, beter zelfs naar mijn mening, zonder dat er direct al een eenzijdige constatering in staat.
Ik snap dat jullie een aantrekkelijke kop hebben maar dit komt op mij wel heel eenzijdig over. Een kop als 'Genomineerden voor de telefoon van het jaar-award bekend' dekt de lading ook, beter zelfs naar mijn mening, zonder dat er direct al een eenzijdige constatering in staat.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N