Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Shoutcast buffering

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb een Shoutcast/Winamp radio station voor eigen gebruik opgezet, maar ik heb problemen met het streamen van het signaal naar andere pc's, of vrienden.
Als je de stream start (via winamp of shoutcast.com), dan gaat het goed, maar zodra je een minuut of 10/15 aan het luisteren bent, gaat ie 'schokken', op de winamp client op mijn pc, geeft ie dan aan dat er gebufferd word, dit word constant gedaan. Pas als ik de opnieuw verbinding maak met de stream is het probleem verholpen.

Nu heb heel wat uren het internet afgezocht wat betreft dit probleem en buffering, maar er is verder niks over te vinden dat mijn probleem oplost.
De internet verbindingen zijn het niet, waar de server staat is een 20/20Mb/s glasvezel verbinding:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1118209841.png

De server is maar tot 19% aan cpu-usage belast, en verder geen torrents etc ergens.
Mijn pc heeft een 60/60Mb/s verbindinge, dus daar zal het ook niet aan liggen. Andere mensen hebben het probleem ook, dus het is wel server-side.

Op het moment streamd de server 128Kb/s stereo (aac+), heb ook verschillende encoding rates gebruikt, maar dat leek niet te helpen.
Heb een een beetje de buffers aangepast, en de 'Sleeper' rate aangepast van 833 naar 250, wat ook niet echt hielp.

Server is een Athlon XP 2100+, 512MB, oftewel, zou dat streampje wel aan moeten kunnen, heb ook geprobeerd om minder Kb/s rates te proberen, verhielp het probleem ook niet:P

Thanks

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Wellicht kun je de buffers in Winamp iets groter zetten?

http://forums.winamp.com/showthread.php?t=94162

[ Voor 31% gewijzigd door Blasterxp op 19-01-2011 14:26 . Reden: linkje toegevoegd ]

Verwijderd

Topicstarter
Op de server heb ik dat dus gedaan, normaal staat die op 2000ms, staat nu op 3500ms. Verhielp het probleem niet:P
Zou het natuurlijk client-side kunnen proberen, maar als ik andere radio stations beluister, werkt het wel gewoon goed. Lijkt me dus server-side.

Dat topic ging trouwens ook over de input, weet niet of dat effect heeft op de output, voor de server.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2011 14:46 ]

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:06

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Probeer het eens met een veel kleinere buffer (200ms), zowel op je server als op je client.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Verwijderd

Topicstarter
Ook dat mocht niet baten;)