Btw automatisch berekenen bij een block

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djrein86
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-09 00:13
Hallo,

Voor de homepagina van een magento webshop heb ik een tweetal blokken nodig die respectievelijk de best verkochte producten laat zien en de aanbiedingen. Beide blokken zijn gelimiteerd tot 3 producten. Via dit forum (http://www.magentocommerce.com/boards/viewthread/9058/) heb ik dit weten toe te voegen aan de homepagina.
Nu is het zo dat ik voor alle producten de BTW wil laten berekenen (incl BTW), dit heb ik opgegeven middels de configuratie. Dit werkt uitstekend, ik zie namelijk dat alle producten het BTW bedrag in de prijs meenemen. Alleen op de homepagina, waar ik de bovengenoemde blokken heb aangemaakt, wordt dit niet berekend. Het bedrag is dus ex BTW, maar het moet eigenlijk ook incl BTW zijn.

Heeft iemand een idee wat ik fout doe waarom de prijs op de homepagina niet goed wordt weergegeven (excl BTW)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-09 18:40
Kun je dat niet beter in dat topic/ forum vragen?

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Ik snap je verhaal niet precies.... Kan je je probleem wat duidelijker proberen uit te leggen, en eventueel wat code posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet uit ervaring dat Magento een zeer uitgebreide manier heeft op bv BTW te kunnen invoeren en berekenen.

Als ik het goed lees wordt in het blok de excacte prijs uit de catalogus gebruikt, dus zonder de extra berekeningen zoals BTW, kortingen, etc.

Nu is het dus de vraag hoe jij de prijzen hebt ingevuld bij de artikelen; inclusief of exclusief BTW.

Wanneer je de prijzen exclusief invult, dan zul je in het blok de prijs eerst moeten herberekenen. Of, een stuk gemakkelijker, de HTML van de prijs laten afhandelen door een ander template (staat ergens in App en heet prices.tmpl, althans dat kan ik me zo 1-2-3 herinneren).

Wanneer je de prijzen inclusief hebt ingevuld dat klopt de code van het blok niet en zul je op dat topic om een fix moeten vragen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05 19:41
Er zijn volgens mij meerdere plekken waar Magento product info opslaat en vandaan haalt. Wellicht is het probleem hier dat je de verkeerde waarde uitleest?

Mijn rig