Ik heb een stukje advies nodig ivm een verhuizing die eraan zit te komen. De situatie is als volgt, in onze nieuwe woning delen we het internet met de buren, waarbij er een kabel zal worden doorgetrokken (vanaf hoofdaansluiting, waar ook het modem staat) naar onze woning, die binnenkomt op de 1ste verdieping. Ik zal zoals het er nu naar uitziet het wireless gedeelte verdelen (Netgear WNDR3700 met gigabit WAN poort ivm 120mbit Ziggo), maar de verbinding naar de huiskamer moet dus nog worden ingevuld...
In onze huidige situatie hebben we 3 apparaten die op het netwerk (bedraad) zijn aangesloten:
-Sony LCD tv
-Sony BluRay speler/Speakerset
-ACRyan POHD mediaspeler
Kabel doortrekken is geen optie, wat inhoudt dat er (volgens mij) nog twee opties overblijven:
-PowerLAN, gevolgd door een 5 poort Gbit switch (heb ik nog liggen)
-Access Point met 4 poorts switch (liefst ingebouwd, ik heb nu een losse 5 poorts switch bij mn tv etc staan)
Voor PowerLAN zat ik al te kijken naar de MSI ePower 1000 HD (max theoretisch 1000mbit/s), voor AP heb ik nog niet echt wat gevonden. Ik dacht dat de Apple Airport Express aan mijn wensen zou voldoen, maar daar zit helaas maar een 1x 10/100 poort op voor een modem.
Het zou mooi zijn als ik onder de 100 euro klaar zou zijn met een mooie oplossing. Is PowerLAN de way to go of...?
In onze huidige situatie hebben we 3 apparaten die op het netwerk (bedraad) zijn aangesloten:
-Sony LCD tv
-Sony BluRay speler/Speakerset
-ACRyan POHD mediaspeler
Kabel doortrekken is geen optie, wat inhoudt dat er (volgens mij) nog twee opties overblijven:
-PowerLAN, gevolgd door een 5 poort Gbit switch (heb ik nog liggen)
-Access Point met 4 poorts switch (liefst ingebouwd, ik heb nu een losse 5 poorts switch bij mn tv etc staan)
Voor PowerLAN zat ik al te kijken naar de MSI ePower 1000 HD (max theoretisch 1000mbit/s), voor AP heb ik nog niet echt wat gevonden. Ik dacht dat de Apple Airport Express aan mijn wensen zou voldoen, maar daar zit helaas maar een 1x 10/100 poort op voor een modem.
Het zou mooi zijn als ik onder de 100 euro klaar zou zijn met een mooie oplossing. Is PowerLAN de way to go of...?
[ Voor 3% gewijzigd door aramdin op 19-01-2011 13:56 . Reden: typefoutjes ]