[C++] DLL calling assembly

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyperz
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-07 02:45
Hey :).

Vage titel, I know. Ik vroeg me af of het mogelijk is om te weten te komen welke executable een functie aanroept in een win32 C++ DLL? En zo ja, hoe? Mijn C++ kennis is redelijk beperkt. De bedoeling is om bepaalde functionaliteit van een C# app in een C++ DLL onder te brengen en die dan te gebruiken via p/invoke. Wanneer een functie in die dll aangeroepen wordt wil ik een hash maken van de exe die de functie aanroept. Dus eigenlijk wil ik kijken of het mogelijk is om een .NET app extra te beveiligen via C++ :) .

Alvast bedankt.

Asus P8P67 EVO | i5 2500k (4.8 GHz) | Sapphire HD 7970 Vapor-X GHz Ed. | 8 GB DDR3 1600 | 1 TB HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-09 16:59

CoolGamer

What is it? Dragons?

GetModuleFileName
Als de eerste parameter NULL is dan krijg je het pad naar het proces.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 14:05

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Idd. Je vraag is ook niet wie de functie aanroept, je vraag is gewoon wat het huidige proces is. Er kunnen immers niet meerdere executables in hetzelfde proces zitten.

[ Voor 26% gewijzigd door .oisyn op 19-01-2011 13:26 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
BTW: Als dit 'beveiligen' als doel heeft het lastiger te maken de app te kraken; de 'beveiliging' die jij voor ogen hebt is met iedere debugger in no time te omzeilen :)

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyperz
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-07 02:45
Bedankt voor de hulp :). @Hydra, dat besef ik. Het doel is dan ook niet om een uber beveiliging te maken hiermee, maar om Reflector kiddies buiten te houden. Andere suggesties zijn trouwens welkom ;).

Asus P8P67 EVO | i5 2500k (4.8 GHz) | Sapphire HD 7970 Vapor-X GHz Ed. | 8 GB DDR3 1600 | 1 TB HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
Lijkt me nuttig om hier op Old New Thing te wijzen, een blog van Raymond Chen. Dat is een core developer bij Microsoft. Hij legt onder andere uit waarom dit zinloos is.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Pagina: 1