Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[feat] tweaken tweakblogtracker 'door $user' alleen in title

Pagina: 1
Acties:
  • 505 views

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
Afgelopen weekend heeft ACM (eindelijk?) de username van de blogger aan de tweakblog tracker doorgevoerd. Nu staat deze nogal intrusive in de tracker zelf, Dit levert de nodige clutter op, omdat het nu lijkt alsof het deel van de titel is en in het geval van een korte titel je username alsnog getruncate wordt naar drie puntjes.

Mijn tweak zou dan zijn door het 'door $username' alleen in de title neer te zetten en weer uit de trackertekst te halen. De 'door $username' staat namelijk ook niet in de RSS in de titel 8)

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

Ik weet ook nog een tweak. Reageren toestaan maar reacties niet zichtbaar maken totdat de admin de reactie heeft goedgekeurd. Dit is vrij simpel te implementeren in de reactiebeheermodule die al aanwezig is.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2011 08:13 ]

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
Doe eens een eigen topic aanmaken voor een featurerequest 8)

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:44

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Het viel mij inderdaad ook op, het lijkt een deel van de titel te zijn inderdaad.
Op zich is het wel een leuke toevoeging, maar dan misschien in het grijs zodat het zich onderscheidt van de titel van het blog.

Life is not about specs, it is about joy!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Wiethoofd schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 13:01:
Afgelopen weekend heeft ACM (eindelijk?) de username van de blogger aan de tweakblog tracker doorgevoerd. Nu staat deze nogal intrusive in de tracker zelf, Dit levert de nodige clutter op, omdat het nu lijkt alsof het deel van de titel is en in het geval van een korte titel je username alsnog getruncate wordt naar drie puntjes.
Hoe kan iets nu lijken alsof het deel van de titel is, terwijl je weet dat het door ... de postfix is voor de auteur :?
De 'door $username' staat namelijk ook niet in de RSS in de titel 8)
Het is toch ook de gedachte dat een RSS niet leidend is in de uiteindelijke presentatie :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
BtM909 schreef op maandag 31 januari 2011 @ 14:08:
Hoe kan iets nu lijken alsof het deel van de titel is, terwijl je weet dat het door ... de postfix is voor de auteur :?
Wat als je als leek over de site browsed...

Stel ik maak een blog met een titel: De wereld draait door Dan komt in de tracker te staan: 'De wereld draait door Wiethoofd' als het 'door $user' weggelaten wordt in de tracker of italic wordt gezet is het duidelijker dat het niet onderdeel van de titel is.

Bij nieuwsartikelen staat er toch ook niet achter: 'door Willem de Moor'... (mocht ik slechts fan zijn van 1 auteur) en bij de productreviews staat er: 'review door $user'.

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:44

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Inderdaad, het levert af en toe wat vreemde titels op.

Van Alles Wa: Hoe bol.com schandalig rijk wordt (1/2) heette bijvoorbeeld eerst "Hoe bol.com schandalig rijk wordt" (zonder (1/2)).

Wat je dan krijgt is:
Hoe bol.com schandalig rijk wordt door Megaflix
In dit geval sluit het ironisch genoeg bij de blog aan maar is het absoluut niet zo bedoeld.

Of neem: Title TK: Het vrouwelijke orgasme / The Female Orgasm
Het vrouwelijke orgasme / The Female Orgasm door YellowOnline
Nogal een suggestieve titel.

Minder sterk maar niet minder suggestief: CodeCaster: Homo's uitschelden
Het resultaat valt te raden.

Duidelijk moge zijn dat ik me bij Wiethoofd voeg, het zou wat mij betreft wat duidelijker mogen.

[ Voor 5% gewijzigd door bartvl op 31-01-2011 14:46 ]

Life is not about specs, it is about joy!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Wiethoofd schreef op maandag 31 januari 2011 @ 14:14:
[...]

Wat als je als leek over de site browsed...
En welke leken hebben dit aangekaart :? ;)
Stel ik maak een blog met een titel: De wereld draait door Dan komt in de tracker te staan: 'De wereld draait door Wiethoofd' als het 'door $user' weggelaten wordt in de tracker of italic wordt gezet is het duidelijker dat het niet onderdeel van de titel is.

Bij nieuwsartikelen staat er toch ook niet achter: 'door Willem de Moor'... (mocht ik slechts fan zijn van 1 auteur) en bij de productreviews staat er: 'review door $user'.
Het gaat mij erom dat je hier over een tracker praat die een kort overzicht weergeeft van de blogs. Wat mij betreft hoeft daar helemaal geen auteur bij te staan. Op aanvraag van een aantal is dat toegevoegd en dan wordt er nu geroepen: we willen het anders hebben (zoals wij dat willen), omdat het verwarrend kan zijn voor leken...

Ik ga ervanuit (nouja: de usability community) dat het na 2 klikken wel duidelijk is hoe en wat het zit met de titel :)
bartvl schreef op maandag 31 januari 2011 @ 14:45:
Inderdaad, het levert af en toe wat vreemde titels op.
[...]
Tja, voordat er auteurs bijstonden kon je ook creatief zijn met de titel en nu zou het idd ook kunnen door de postfix (die er nota bene op aanvraag van jullie (gebruikers) is toegevoegd))

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
BtM909 schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 14:19:
Op aanvraag van een aantal is dat toegevoegd
And that's where you're wrong! Had de link gevolgd in de TS naar de reactie van ACM en je had kunnen zien dat hij dit op eigen initiatief heeft aangepastl.
en dan wordt er nu geroepen: we willen het anders hebben (zoals wij dat willen),
Er is nooit om input/feedback/suggesties gevraagd, dus dan moet er maar achteraf kritiek geleverd worden.
omdat het verwarrend kan zijn voor leken...

Ik ga ervanuit (nouja: de usability community) dat het na 2 klikken wel duidelijk is hoe en wat het zit met de titel :)
Het kan _ook_ verwarrend zijn, zie de voorbeelden die bartvl aanhaalt, maar je moet dus eerst doorklikken mocht je opheldering over een verwarrende titel willen hebben.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Wij vinden het zo goed.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.