Router verbinding

Pagina: 1
Acties:

• Prom0
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-02 16:23
hallo allemaal,
ik heb een probleem met mijn internet.
ik heb vandaag een extra router toegevoegd aan ons thuis netwerk. Onze (main) router een Netgear WPN 824v2 geeft via poort 4 internet door aan mijn router een US Robotics. deze is ge plaatst op mijn kamer om zo internet te geven aan mij tv, PS3, mediaspeler en computer. alleen is de kwaliteit internet die deze doorgeeft om te huilen. De internet snelheid is gezakt van 3,5 mbs naar 800 kbs.
nu keek ik op mijn tv en zag ik dat de internet snelheid van mijn tv 1,46 mbs is. hoe kan ik er voor zorgen dat ik weer optimale verbinding heb? ik heb de kabel van mijn Main router naar mijn US Robotics zelf geknipt etc.
en de kabel van mijn router naar mijn pc heb ik ook geknipt. voorheen was er 1 kabel van mijn router direct naar mijn pc alleen die heb ik op een plaats afgeknipt en bewerkt nu zit er een router tussen. dus er loopt nu een straight kabel tussen mijn routers in. volgens mij hoort dit niet ik zou dan alleen niet weten welke connector k moet veranderen, die vanuit mijn US Robotics of die uit de Netgear. en welke soort aansluiting ik dan moet aanleggen.

Alvast bedankt,

Bart

Verwijderd

Zelf geknipte kabels zouden dit probleem kunnen veroorzaken, of misschien 1 van deze kabels.
Vervang desnoods beide kabels. Het is het proberen waard.

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:17
Je zou het eigenlijk even moeten testen met een fabrieks kabeltje. Als je een laptop hebt kun je het hele zooitje tijdelijk even bij de "main" router zetten om het te testen.

Hoe heb je de router geconfigureerd? Je kan hem natuurlijk instellen als accespoint/switch. De router functionaliteit van de 2e router heb je niet nodig.

Verwijderd

Craven schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 12:59:
Je zou het eigenlijk even moeten testen met een fabrieks kabeltje. Als je een laptop hebt kun je het hele zooitje tijdelijk even bij de "main" router zetten om het te testen.

Hoe heb je de router geconfigureerd? Je kan hem natuurlijk instellen als accespoint/switch. De router functionaliteit van de 2e router heb je niet nodig.
dmv kort kabeltje - laptop zou inderdaad kunnen werken.

verschil accesspoint/router zou eigenlijk geen verschil mogen maken lijkt mij.

• RebornVampie
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-02 09:47
toevallig wel DHCP uitgezet op de tweede router? Misschien zijn ze aan het ruziën. Over de kabels. Ik weet dat het niet zo snugger klinkt maar heb je die kleine kabels wel niet gestript. Toen ik dat voor de eerste keer aan het doen was heb ik daar ook lang mee zitten klooien, je moet ze namelijk niet strippen.
Om het probleem duidelijker te maken is het misschien slim een schematje te maken met hoe de situatie is.

• Prom0
Afbeeldingslocatie: http://img257.imageshack.us/img257/5843/46119318.jpg
zo ziet de thuis situatie er uit.

[ Voor 9% gewijzigd door Prom0 op 19-01-2011 13:39 ]

• Prom0
Ik zit nu beneden op de laptop alleen nog steeds de zelfde crap verbinding.....

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:31

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 13:00:
verschil accesspoint/router zou eigenlijk geen verschil mogen maken lijkt mij.
Assumption...begin eerst te testen door de netwerkkabel afkomstig van de main router aan te sluiten op een pc. Als dit goed werkt, ben je alweer een stap verder (heb je je wel aan de kleur standaard gehouden?).

Daarna jouw router niet meer als router maar als AP laten werken. Dit voorkomt veel problemen (port forwards op twee plaatsen) en biedt geen toegevoegde waarde.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• RebornVampie
Dat laatste kan je doen door DHCP dus uit te schakelen. Ik ga er even vanuit dat het control panel hetzelfde eruit ziet:
http://www.usr.com/support/8003/8003-ug/three.html#DHCP

• Prom0
lier schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 14:20:
[...]

Assumption...begin eerst te testen door de netwerkkabel afkomstig van de main router aan te sluiten op een pc. Als dit goed werkt, ben je alweer een stap verder (heb je je wel aan de kleur standaard gehouden?).

Daarna jouw router niet meer als router maar als AP laten werken. Dit voorkomt veel problemen (port forwards op twee plaatsen) en biedt geen toegevoegde waarde.
Het netwerk op de main router is goed gewoon downloadsnelheid van 3,7 mbs.
De kleur is allemaal het zelfde en allemaal straigt.
Mij router als AP laten werken? hoebedoel je. En welke poorten moet ik forwarden? En op welke router?

• RebornVampie
Lees mijn posts.
toevallig wel DHCP uitgezet op de tweede router? Misschien zijn ze aan het ruziën
En anders is deze handleiding ook nuttig voor een niet draadloze verbinding :).

[HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

• Prom0
nu heb ik een anderprobleem, ik ging het ip aders aan passen.
van 192.168.123.245 naar 192.168.2.1 en nuk krijg ik helemaal geen verbinding meer met mijn router.
ik zit nu op de laptop gekoppelt direct aan mij USRobics en via wifi aan netgear

[ Voor 20% gewijzigd door Prom0 op 19-01-2011 16:28 ]

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Waarom een router en geen switch erbij geplaatst overigens? Met een switch hoef je niks extra in te stellen of poorten open te gooien. Ook met dubbel NAT ga je waarschijnlijk problemen krijgen, helemaal met je PS3.

https://discord.com/invite/tweakers

• RebornVampie
Ja, mocht je deze router recent hebben gekocht. Breng hem terug en koop een switch.
Anders, waar heb je het IP veranderd? Bedoel je control panel IP van tweede router?
MODEM/ROUTER/SWITCH.
Geef je Wireless router een IP-adres in de range van de MODEM/ROUTER/SWITCH, maar buiten zijn DHCP-range. Heeft de MODEM/ROUTER/SWITCH als ip adres: 192.168.2.1 en een DHCP-range van 192.168.2.100 - 192.168.2.150 dan geef je de Wireless router bijvoorbeeld 192.168.2.200 als IP-adres.
Dit komt van: [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point stap 6

Even kort ter info. DHCP zorgt voor de IP toekenning aan alle computers verbonden in het netwerk. Heb je twee routers dan gaan ze ruzie maken om de IP toekenning. Ze willen namelijk allebei alle computers een IP geven, dat gaat niet over 1 kabeltje. Daarom kopen mensen meestal een switch of een acces point ter uitbreiding van het netwerk.

Dat was ik inderdaad vergeten. NAT moet ook uitgeschakeld worden. NAT zorgt ervoor dat er meerdere computers over 1 IP (jouw ISP IP) kunnen gaan. Zie link http://www.usr.com/support/8054/8054-ug/three.html#routing

[ Voor 10% gewijzigd door RebornVampie op 19-01-2011 16:40 ]

• Prom0
Omdat ik dit op internet had gelezen en niet verder bij nagedacht had.Dus als ik een switch aanschaf heb ik helemaal geen problemen er mee?? en waar moet ik bij het aanschaffen van een switch opletten??

jah mijn router ip van 192.168.123.254 naar 192.168.2.1,
overig heb ik de router via marktplaats gekocht voor een prikkie dus terug brengen heeft geen zin :P, maar als hij het doet kan ik hem als nog verkopen.

[ Voor 34% gewijzigd door Prom0 op 19-01-2011 16:48 ]

• RebornVampie
Hij moest ook draadloos zijn?
Deze misschien: pricewatch: Edimax EW-7209APG 11g Access Point / 5 port switch

Als die niet draad loos moet zijn: pricewatch: Netgear GS608 8-port Gigabit Ethernet Switch (zeer goede reviews, dat is waar ik meestal naar kijk)
Prom0 schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 16:42:
Omdat ik dit op internet had gelezen en niet verder bij nagedacht had.Dus als ik een switch aanschaf heb ik helemaal geen problemen er mee?? en waar moet ik bij het aanschaffen van een switch opletten??

jah mijn router ip van 192.168.123.254 naar 192.168.2.1,
overig heb ik de router via marktplaats gekocht voor een prikkie dus terug brengen heeft geen zin :P, maar als hij het doet kan ik hem als nog verkopen.
Dus(!, aub zeg het er bij :P, anders weet ik niet welke) router 2 (de nieuwe van US robotics) heeft van jou IP 192.168.2.1 gekregen? Valt dat buiten de range die in de router netgear zit?

[ Voor 43% gewijzigd door RebornVampie op 19-01-2011 16:51 ]

• Prom0
ja, ik weet niet ik kom er in iedergeval niet meer in en kan via de laptop ook niet IP herstel doen.
ik heb net een switch besteld bij mycom en heb hem morgen binnen. hopelijk zan dan alle porblemen opgelost.
iedereen bedankt voor de moeite!!
Gr Bart

[ Voor 43% gewijzigd door Prom0 op 19-01-2011 19:29 ]

• RebornVampie
Reset knop achterop indrukken volgens handleiding (deze kan je ook op internet vinden). Dan zou het opgelost moeten zijn.
Pagina: 1