Ik ging zojuist een extra harde schijf in mijn computer zetten. Daarna opgestart, krijg ik halverwege opstarten BSOD. Computer 15 minuutjes laten staan, in BIOS gekeken, temperaturen liepen toen al snel op richting de 60 graden. Kast weer opengemaakt en de CPU koeler er opnieuw opgezet. In de BIOS gekeken naar de temperaturen, die bleven netjes <40 graden stabiel. Toen computer aangezet, en kast weer dichtgedaan. Nu zit ik met processorgebruik van ±10% met stabiel 60 graden. Net nog geen 10 secondes linx aangezet, temperatuur schoot binnen 5 seconden van 60 naar 80, linx gestopt. Wat opviel was dat de temperatuur na het stoppen van linx binnen 2 seconden weer ±60 graden was. Dus even duidelijk:
Nieuwe harde schijf in PC gedaan
BSOD tijdens opstarten
Temperaturen in BIOS zijn erg hoog(60 graden)
Koeler opnieuw geïnstalleerd
Temperaturen in BIOS blijven <40graden
In windows temperaturen van 60graden, ±10% processorgebruik
Na 5 seconden stresstest temperatuur 80 graden, temperatuur zakt daarna in 2 seconden naar 60 graden
Mijn specs:
CPU: E4400 2.0GHz
CPU Cooler: Stock cooler
MOBO: Foxconn 945 7MD Series
De rest lijkt me weinig relevant... Nog een ding, toen ik net mijn kast open deed brandde er een rood ledje op het moederbord. Ik heb geen idee wat die betekent, en aangezien ik de computer kant en klaar heb gekocht en dus ook geen handleiding heb kan ik ook niet vinden wat ie betekent. Googlen levert mij ook niks op.... Wie heeft een idee wat ik moet doen?
Nieuwe harde schijf in PC gedaan
BSOD tijdens opstarten
Temperaturen in BIOS zijn erg hoog(60 graden)
Koeler opnieuw geïnstalleerd
Temperaturen in BIOS blijven <40graden
In windows temperaturen van 60graden, ±10% processorgebruik
Na 5 seconden stresstest temperatuur 80 graden, temperatuur zakt daarna in 2 seconden naar 60 graden
Mijn specs:
CPU: E4400 2.0GHz
CPU Cooler: Stock cooler
MOBO: Foxconn 945 7MD Series
De rest lijkt me weinig relevant... Nog een ding, toen ik net mijn kast open deed brandde er een rood ledje op het moederbord. Ik heb geen idee wat die betekent, en aangezien ik de computer kant en klaar heb gekocht en dus ook geen handleiding heb kan ik ook niet vinden wat ie betekent. Googlen levert mij ook niks op.... Wie heeft een idee wat ik moet doen?