Thomson TG712 wifi issues

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chowmonkey
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-06-2022
Ik zit na dagen vast. Sinds een week via Online een Thomson TG712 ontvangen omdat de Livebox op was en 3 keer per dag gereset moest worden.
Wifi is een ramp. Na ongeveer 2 dagen begonnen de problemen. Signaal valt weg of het signaal lijkt goed maar er gaat nauwelijks data over de lijn. In de webinterface zie je ook de snelheid varieren tussen 54 MBit en 1 Mbit of niks.
Rechtstreeks met cat kabel op het modem gaat wel goed.

Ik heb alle pc's in huis gechecked en die zijn brandschoon en 1 opnieuw geinstalleerd zodat die ook brandschoon is. Ik heb het modem geprobeerd op alle 13 kanalen zonder resultaat. Op de Mac KisMac geinstalleerd en gescanned en in mijn omgeving staan er 13 andere wireless modems te draaien. Maar ook op de vrije kanalen 1,3 en 12 geen success.

Online wil het modem niet vervangen en ook geen modem opsturen om een kruistest te kunnen doen of het niet aan de Thomson ligt. Codering staat op WPA2.

Verder staat het modem op een vrije plek en op ongeveer 4 meter van mijn laptop. Ik ben er moedeloos van geworden. Zijn er nog andere zaken die ik kan proberen alvorens ik over ga tot de aanschaf van een N wireless router die ook op 5 Ghz kan draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 390808

Online stuurt geen modem omdat het een draadloos probleem is en met de kabel niet voorkomt.
Staan er verder nog apparaten in de buurt van het modem die het signaal mogelijk kunnen verstoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chowmonkey
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-06-2022
Ja het barst van de apparaten. Tís een drukke woonwijk en iedereen heeft wel wireless apparatuur. Het lijkt nu wel opgelost. Ik heb m'n airport express weg gehaald bij m'n stereo installatie en in bridge mode rechtstreeks aan de Thomson gehangen. Wifi op de Thomson uitgezet. Nu is het wifi gebeuren stabiel.