Hey mensen ik zit met een probleem waar ik op dit moment de ballen van snap.
korte situatie:
We hebben een hoofdform, met daarin een panel. In dit panel worden subforms geladen.
Elk subform is een UserControl die erft van SubForm_MasterControl.
Deze usercontrol is als MustInherit gedefineerd en bevat een aantal subs voor navigatie tussen de subforms.
Hiermee kunnen we ervoor zorgen dat het mainform altijd de functie kan aanroepen, en elk subform kan dan zelf besluiten wat hij moet doen als die sub wordt aangeroepen.
Als we nu het project builden en runnen gaat het prima.
Maar als we de designer openen met een van de subforms krijgen we de melding:
"The designer must create an instance of type 'MasterControl', but it can't because the type is declared as abstract".
Beetje vreemd? Ik snap nml niet helemaal wat ik fout doe.
korte situatie:
We hebben een hoofdform, met daarin een panel. In dit panel worden subforms geladen.
Elk subform is een UserControl die erft van SubForm_MasterControl.
Deze usercontrol is als MustInherit gedefineerd en bevat een aantal subs voor navigatie tussen de subforms.
code:
1
2
3
4
| Public MustInherit Class SubForm_MasterControl Public Mustoverride Sub ArrowNext() Public Mustoverride Sub ArrowPrev() |
Hiermee kunnen we ervoor zorgen dat het mainform altijd de functie kan aanroepen, en elk subform kan dan zelf besluiten wat hij moet doen als die sub wordt aangeroepen.
Als we nu het project builden en runnen gaat het prima.
Maar als we de designer openen met een van de subforms krijgen we de melding:
"The designer must create an instance of type 'MasterControl', but it can't because the type is declared as abstract".
Beetje vreemd? Ik snap nml niet helemaal wat ik fout doe.