Ik ben op zoek naar een NAS voor thuisgebruik.
Wat wil ik er allemaal mee doen?
- Backuppen van data (foto's, documenten, etc)
- Mogelijkheid tot uploaden bestanden via internet (bv vanaf vakantie foto's uploaden)
- Streamen van HD video naar mediaspeler
- Torrents downloaden
- Gebruiken als (persoonlijke) mailserver
- Data mirroring dmv Raid
Aan 2 TB opslagruimte heb ik voorlopig zeker genoeg, NAS met 2 disken is dus voldoende. Verder heb ik een gbit netwerk.
Voorkeur gaat uit naar kwaliteit, bijvoorbeeld de 211 reeks van Synology. Nou is echter de vraag welke.
Ik weet dat er een 211j, een 211 en een 211 plus is, en dat ze verschillen in snelheid. Het is me echter totaal onduidelijk in hoeverre ik dit verschil in snelheid zal merken en welke NAS dus aansluit bij mijn wensen.
Iemand die me kan helpen?
Wat wil ik er allemaal mee doen?
- Backuppen van data (foto's, documenten, etc)
- Mogelijkheid tot uploaden bestanden via internet (bv vanaf vakantie foto's uploaden)
- Streamen van HD video naar mediaspeler
- Torrents downloaden
- Gebruiken als (persoonlijke) mailserver
- Data mirroring dmv Raid
Aan 2 TB opslagruimte heb ik voorlopig zeker genoeg, NAS met 2 disken is dus voldoende. Verder heb ik een gbit netwerk.
Voorkeur gaat uit naar kwaliteit, bijvoorbeeld de 211 reeks van Synology. Nou is echter de vraag welke.
Ik weet dat er een 211j, een 211 en een 211 plus is, en dat ze verschillen in snelheid. Het is me echter totaal onduidelijk in hoeverre ik dit verschil in snelheid zal merken en welke NAS dus aansluit bij mijn wensen.
Iemand die me kan helpen?