domeinnaam vastleggen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nika
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Korte vraag denk ik, maar ik kan nergens een afdoende antwoord krijgen.

Ik wil voor mogelijk toekomstig gebruik een domeinnaam vastleggen, zonder dat daar op dit moment een hosting pakket of co-lokatie hangt. Als ik ergens een domeinnaam registreer, kan ik die dan zonder problemen verhuizen naar een andere provider (laten doorwijzen). Hoe gaat dat in z'n werk.

Zeg dat ik nu een domeinnaam registreer bij Leaseweb. Kan ik dan besluiten om volgende maand een hostigpakket te nemen bij een andere provider en dan Leaseweb verzoeken de dns record aan te passen opdat het record wijst naar de server bij de hosting provider?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 13:53
bij een beetje een NS-provider kun je zelf je host-files wel aanpassen
en anders zullen zij dat op verzoek voor jou wel doen

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeetsmeister
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-07 15:19
Ja dat moet kunnen, je kunt ook zelf het domein registreren bij transip. Dan ben je niet afhankelijk van zo'n bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:57

RammY

Dát!

Meestal verhuis je de domein naam mee..
Kost je hoogstens de kosten voor een jaar voor het domein.
Normaal zo rond de € 7,50 ofzo.

Je kunt ook bijv bij TransIP een domein registreren, dan regel je je eigen DNS records.Als je hosting provider dit ondersteund kun jij gewoon daar kale hosting nemen en zelf je domein beheren door je records aan te passen naar je hosting provider.

Edit: smeetsmeister was me voor ;)

[ Voor 5% gewijzigd door RammY op 19-01-2011 11:20 ]

Deze advertentieplaats is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:57
Ligt aan het minimale verhuis termijn wat ze hanteren. Overigens hebben ze daar gewoon een chat support, telefoon, skype en email dus die vragen kun je ze het beste zelf stellen. Site is wel langzaam bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nika
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Bedankt voor de tips. Net even met de chat desk van Leaseweb gesproken. Kan inderdaad zonder problemen verhuizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:28
nika schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 12:59:
Bedankt voor de tips. Net even met de chat desk van Leaseweb gesproken. Kan inderdaad zonder problemen verhuizen.
Tja... had je beter gelijk kunnen doen, ipv hier een topic openen. Had jezelf tijd en moeite bespaard en de mensen die erop heb gereageerd.

0% inzet, terwijl je al wel 8 jaar op tweakers zit..

[ Voor 5% gewijzigd door Lumics op 19-01-2011 13:04 ]

Pagina: 1