ik draai een ClearOS server (zie hier), een distro gebaseerd op CentOS 5. Ik heb ik SABnzbd op geinstalleerd, samen met wat hulp van deze howto walk trough.
Alles werkt naar behoren, maar ik krijg de service niet goed gestart. Als ik dmv. Putty inlog in het systeem onder root kan ik de service starten met het volgende commando:
Alles werkt dan zoals moet, en ik kan de nieuwsgroepen download service netjes via http benaderen. Als ik Putty afsluit / uitlog stopt ook de service. (logisch, wat user root wordt inactief en bijbehorende applicaties stoppen ook). Nu wil ik dat deze dienst start op het moment dat de server start. In de walkthrough is uitgelegd dat de volgende code gebruikt kan worden om te zorgen dat de service netjes start en afsluit bij rebooten:
Bij het uitvoeren van dit script zegt de service netjes dat alles draait, maar ik kan de service niet van buiten benaderen. Ik denk dat het te maken heeft met user. Maar ook als ik de root user met bijbehorend wachtwoord invoer, werkt het niet... Misschien dat de service wordt opgestart en gelijk weer gekilled? Ik heb te weinig kennis van zaken om dit werkend te krijgen. De apikey heb ik uit de applicatie gevist door hem onder putty uit te voeren. Die is verder goed. Ik ben nu op zoek naar wat ik fout doe of wat ik kan proberen om de boel wel continu aan de praat te krijgen/houden.
Alles werkt naar behoren, maar ik krijg de service niet goed gestart. Als ik dmv. Putty inlog in het systeem onder root kan ik de service starten met het volgende commando:
code:
1
| usr/local/SABnzbd-0.5.0/SABnzbd.py -b0 -s 0.0.0.0:8080 |
Alles werkt dan zoals moet, en ik kan de nieuwsgroepen download service netjes via http benaderen. Als ik Putty afsluit / uitlog stopt ook de service. (logisch, wat user root wordt inactief en bijbehorende applicaties stoppen ook). Nu wil ik dat deze dienst start op het moment dat de server start. In de walkthrough is uitgelegd dat de volgende code gebruikt kan worden om te zorgen dat de service netjes start en afsluit bij rebooten:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
| #!/bin/sh #chkconfig: 2345 99 10 #description: NZB download service ARG1=$1 URLPORT="192.168.1.1:8080" # <-- modify once SABUSER="......." # <-- enter your username PASSWD="........." # <-- and password #---------- # After upgrading SABnzbd please only modify 2 following lines DIRPROG="/usr/local/SABnzbd-0.5.0" APIKEY="......................" # <-- See ../sabnzbd/config/general #----------- DIRUSER=/home/$SABUSER/.sabnzbd # <-- leave it or modify once case $ARG1 in start) echo "Starting SABnzbd." /usr/bin/sudo -u $SABUSER -H python2.4 $DIRPROG/SABnzbd.py -d -f $DIRUSER/sabnzbd.ini echo "Succesfully started SABnzbd on" $URLPORT ;; stop) echo "Shutting down SABnzbd." /usr/bin/wget -q --delete-after "http://$URLPORT/sabnzbd/api?mode=shutdown&ma_username=$SABUSER&ma_password=$PASSWD&apikey=$APIKEY" echo "Succesfully stopped SABnzbd on" $URLPORT ;; *) echo "Usage: $0 {start|stop}" exit 1 esac exit 0 |
Bij het uitvoeren van dit script zegt de service netjes dat alles draait, maar ik kan de service niet van buiten benaderen. Ik denk dat het te maken heeft met user. Maar ook als ik de root user met bijbehorend wachtwoord invoer, werkt het niet... Misschien dat de service wordt opgestart en gelijk weer gekilled? Ik heb te weinig kennis van zaken om dit werkend te krijgen. De apikey heb ik uit de applicatie gevist door hem onder putty uit te voeren. Die is verder goed. Ik ben nu op zoek naar wat ik fout doe of wat ik kan proberen om de boel wel continu aan de praat te krijgen/houden.