Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Image maken van acer tablet

Pagina: 1
Acties:
  • 364 views

• TweakersF
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-04-2022

TweakersF

Think Different. Think Apple©

Topicstarter
Beste medetweakers,

Allereerst mijn excuses mocht deze topic zich niet op de juiste locatie bevinden.

Binnen mijn organisatie zijn 20 acer tablet (touch) laptops besteld. Ze zijn inmiddels binnen.
Nou wilde ik één tablet helemaal configureren en voorzien van de benodigde software. Uitteraard met het idee om hier vervolgens een image van te maken en die zelfde image over de andere 19 tablets te gooien.

Nou zit ik met een probleem want de tablets hebben geen CD-rom drive.

Mochten de laptops ooit een keer crashen wil ik ze simpel herstellen door de image weer terug te gooien. Dus windows hoef daar niet aan te pas komen. Thuis gebruik ik acronis true image. Maar die start natuurlijk via de bios op vanaf de cd rom drive.

Mijn vraag is of iemand mij wellicht kan helpen om een image terug te zetten door middel van een extern harde schijf of usb stick?

Alvast bedankt voor de genomen moeite

Verwijderd

Bij Acronis zul je sowieso wel een mogelijkheid hebben om een bootable USB-stick te maken?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:37

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Je zou een 16GB USB stick kunnen kopen en die bootable maken. Backup erop en je kan zo de laptop opstarten met de USB stick.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verkeerde subforum.

Daarbij mis ik essentiele informatie zoals; welk OS staat erop? Welke opties heb je om een dergelijk OS (niet zozeer wat er nu op de Acer staat) te imagen/syspreppen i.v.m. unique identifiers? Hoe deploy je een dergelijk OS dan weer naar een device?

Dan wordt de vraag: heb je een SDK voor de Acer nodig of kan je het OS "zo" aanpassen als je een image hebt kunnen maken? Heb je Acer al gebeld hierover en wat zeiden zij hierover?

Veel vragen maar helaas weinig info in de topicstart.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-11 19:09

TrailBlazer

Karnemelk FTW

zijn ze niet netwerkbootable? Volgens mij is elke laptop dat wel tegenwoordig en er zijn allerhande tools om er dan een image op te klussen.

• TweakersF

TweakersF

Topicstarter
Zou je we wellicht ook kunnen vertellen hoe ik een boutable usb stick voor elkaar kan krijgen met Acronis?

Alvast bedankt
Outerspace schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 10:34:
Je zou een 16GB USB stick kunnen kopen en die bootable maken. Backup erop en je kan zo de laptop opstarten met de USB stick.

• TweakersF

TweakersF

Topicstarter
MAX3400 schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 10:35:
Verkeerde subforum.

Daarbij mis ik essentiele informatie zoals; welk OS staat erop? Welke opties heb je om een dergelijk OS (niet zozeer wat er nu op de Acer staat) te imagen/syspreppen i.v.m. unique identifiers? Hoe deploy je een dergelijk OS dan weer naar een device?

Dan wordt de vraag: heb je een SDK voor de Acer nodig of kan je het OS "zo" aanpassen als je een image hebt kunnen maken? Heb je Acer al gebeld hierover en wat zeiden zij hierover?

Veel vragen maar helaas weinig info in de topicstart.
Het gaat hier om Windows 7 Home Premium.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

TweakersF schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 10:44:
[...]

Het gaat hier om Windows 7 Home Premium.
Jaja...

Niet om het een of ander maar "een image" trekken van een Windows-machine, dan "even" wat software installeren en dan weer terug trappen naar 20 andere machines? Ik zal wel iets missen maar hoe installeer ik bijvoorbeeld FireFox op een Acronis-image? Of hoe haal ik uit een Acronis-image bepaalde Windows Services weg?

Dingen als dit al eens gelezen (of van gehoord)?

[ Voor 13% gewijzigd door MAX3400 op 19-01-2011 10:47 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• TweakersF

TweakersF

Topicstarter
MAX3400 schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 10:46:
[...]

Jaja...

Niet om het een of ander maar "een image" trekken van een Windows-machine, dan "even" wat software installeren en dan weer terug trappen naar 20 andere machines? Ik zal wel iets missen maar hoe installeer ik bijvoorbeeld FireFox op een Acronis-image? Of hoe haal ik uit een Acronis-image bepaalde Windows Services weg?

Dingen als dit al eens gelezen (of van gehoord)?
Oplossing is inmiddels gevonden.

Vriendelijk bedankt voor je welgewaardeerde informatie :)

[ Voor 13% gewijzigd door TweakersF op 19-01-2011 11:12 ]

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 30-11 18:12
Deze staat inderdaad in het verkeerde subforum. Toch sluit ik hem omdat de oplossing makkelijk te vinden was.

If it ain't broken, tweak it!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.