Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 392413

Topicstarter
Goedemorgen,

Ik heb hier een dode linksys router liggen van het Type WRT54G v5

Hij gaat aan, start op, maar de power led blijft knipperen.
Nu ben ik gistermiddag de hele middag al aan het zoeken geweest naar een oplossing en kom op dit uit:

http://homecommunity.cisc...lash-at-WRT54G/td-p/13199

De "oplossing" staat ergens onderaan dat topic.
MAAR,
Wanneer ik uitvoer wat daar sta, dan kom ik met het pingen naar het apparaat toe niet verder dan "Doelhost niet bereikbaar".

M'n laptop heeft ook een soort van knipperlicht relatie met dat ding, de ene keer ziet hij hem wel, andere keer weer niet. Iedere 4/5 seconden verliest hij de verbinding naar de router toe.

Wanneer ik hem via de browser probeer te bereiken op 192.168.1.1 pakt hij hem ook niet.

Gisteren is het 1 keer gelukt om de desbetreffende update pagina te bereiken, sindsdien niet meer.
In alle situaties hangt de router met draad aan mijn laptop.

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt!

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 392413 op 19-01-2011 10:41 . Reden: Vermeld dat alle situaties bedraad waren. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 20:57

SA

misschien kun je proberen met een bedrade verbinding toegang te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
SA schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 10:26:
misschien kun je proberen met een bedrade verbinding toegang te krijgen?
Ik heb hem via draad aan m'n laptop hangen.
Dat had ik er even bij moeten vermelden, mijn fout!

(zet het er gelijk bij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speek1984
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-05 10:53
Heb je die 30-30-30 trick al geprobeerd die Rob040 in dat topic aangeeft? Die heeft voor mij ooit zelfs een brick verholpen.
Ik geloof dat je de reset knop 30 sec ingedrukt moet houden (en vast blijven houden). Na die eerste 30 seconden trek je de kabel eruit terwijl je nogsteeds de reset ingedrukt houdt. Vervolgens weer de kabel inpluggen en 30 seconden tellen en reset los laten.

"It's about time you showed up Fox!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 317279

MAAR,
Wanneer ik uitvoer wat daar sta, dan kom ik met het pingen naar het apparaat toe niet verder dan "Doelhost niet bereikbaar".
Wat is het ip-adres van de laptop op dat moment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-05 14:51

RammY

Dát!

Je kunt proberen via TFTP een DD-WRT firmware te laden.
Zolang hij nog boot.......
Proberen kun je het altijd.
Zowel van de GS als de G worden de v5 ondersteunt dus.

Edit:
Zie: http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/TFTP_flash of http://www.dd-wrt.com/wik...lash#Recovering_with_TFTP

[ Voor 30% gewijzigd door RammY op 19-01-2011 10:53 ]

Deze advertentieplaats is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:39

SeatRider

Hips don't lie

Anoniem: 392413 schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 10:24:
Goedemorgen,

Ik heb hier een dode linksys router liggen van het Type WRT54G v5

Hij gaat aan, start op, maar de power led blijft knipperen.
Nu ben ik gistermiddag de hele middag al aan het zoeken geweest naar een oplossing en kom op dit uit:

http://homecommunity.cisc...lash-at-WRT54G/td-p/13199

MAAR,

M'n laptop heeft ook een soort van knipperlicht relatie met dat ding, de ene keer ziet hij hem wel, andere keer weer niet. Iedere 4/5 seconden verliest hij de verbinding naar de router toe.

Wanneer ik hem via de browser probeer te bereiken op 192.168.1.1 pakt hij hem ook niet.

Gisteren is het 1 keer gelukt om de desbetreffende update pagina te bereiken, sindsdien niet meer.
In alle situaties hangt de router met draad aan mijn laptop.

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt!
Ik denk dat het nogal uitmaakt hoe ie stuk is gegaan. Heb je 'm geprobeerd te flashen met een (verkeerde) firmware, of draaide hij gewoon standaard firmware en is ie uit ouderdom overleden. Dan werken de tips hierboven wellicht ook niet.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 390808

Vaak zijn het firmware problemen, ook op de standaard firmware kunnen deze problemen ontstaan. Je zou dus gewoon kunnen proberen de firmware opnieuw te installeren zodat je zeker weet of dit het probleem veroorzaakt. Als dit geen verschil maakt is er dus inderdaad een grote kans dat de ouderdom toeslaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Speek schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 10:45:
Heb je die 30-30-30 trick al geprobeerd die Rob040 in dat topic aangeeft? Die heeft voor mij ooit zelfs een brick verholpen.
Ik geloof dat je de reset knop 30 sec ingedrukt moet houden (en vast blijven houden). Na die eerste 30 seconden trek je de kabel eruit terwijl je nogsteeds de reset ingedrukt houdt. Vervolgens weer de kabel inpluggen en 30 seconden tellen en reset los laten.
Deze methode verscheidene keren geprobeerd. Heeft helaas niet mogen baten :(
Anoniem: 317279 schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 10:45:
[...]

Wat is het ip-adres van de laptop op dat moment?
Ik heb op 2 manieren geprobeerd, namelijk:
- Automatisch IP adres toewijzen
- Handmatig instellen op: 192.168.1.51
RammY schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 10:46:
Je kunt proberen via TFTP een DD-WRT firmware te laden.
Zolang hij nog boot.......
Proberen kun je het altijd.
Zowel van de GS als de G worden de v5 ondersteunt dus.

Edit:
Zie: http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/TFTP_flash of http://www.dd-wrt.com/wik...lash#Recovering_with_TFTP
Dit ga ik dus nog even proberen! :)
SeatRider schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 10:49:
[...]

Ik denk dat het nogal uitmaakt hoe ie stuk is gegaan. Heb je 'm geprobeerd te flashen met een (verkeerde) firmware, of draaide hij gewoon standaard firmware en is ie uit ouderdom overleden. Dan werken de tips hierboven wellicht ook niet.
Ik weet niet hoe of wat hij stuk gegaan is.
Hij ligt hier al op tafel sinds ik hier begonnen ben (3 Januari 2011) dus kan zijn dat hij zowiezo al stuk was.
Maar dat moet te fixen zijn wanneer hij aan gaat en (volgens mij) gewoon opstart.
Ergens gaat er toch iets fout...

Snelle reacties trouwens!! :O
Mijn dank is (bij voorbaat) groot!
Pagina: 1