[windows 7] raar zwart scherm probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williewonka03
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-06-2024
hallo tweakers,

ik heb sinds kort een zeer vreemd probleem met mijn windows 7 ultimate 64-bit computer. Toen ik gisteren mijn pc opstarte, starte mijn avast 5 gratis versie niet automatisch op. Ik dacht; vreemd, maar toen ik het handmatig deed, deed ie het gewoon goed. Vervolgens start ik mijn firfox (versie 3.6.13) op. Firefox start gewoon op maar twee seconden later geeft windows een melding dat firefox niet meer werkt! en sluit firefox vervolgens automatisch af. Ik heb daarna achter elkaar google chrome, internet explorer 9 beta en opera (laatste versie, geen idee hoe die heet) geprobeerd. allemaal hetzelfde probleem. ik heb de pc vervolgens in veilige modus opgestart. daarna heb ik systeemherstel uigevoerd. Computer herstart. Vervolgens krijg ik wel de muis te zien maar verder een zwart scherm op het moment dat de gebruikersaccounts moeten verschijnen. Dit gebeurt zowel in de veilige als de gewone modus. En ik kan verder niks. Ik schrijf dit nu vanaf mijn linux ubuntu 10.10 die ik als dualboot erop heb gezet. ik kan dus nu wel bij mijn bestanden. Ik denk dat ik een reinstal moet gaan doen, maar ik wil weten of er meer opties zijn. Dus mijn vragen:

- herkend iemand dit probleem of weet hij/zij wat dit is? dan kan ik dit in de toekomst voorkomen
- weet iemand iemand misschien of hier een oplossing voor bestaat?
- ik heb hier al rondgekeken, maar ik kon geen virusscanner voor linux vinden die ook andere schijven kan scannen. Ik heb google ook al geprobeerd. klamav ook. maar die scannen alleen linux zelf en niet mijn windows schijf. iemand suggesties?

status op dit moment:
al gedaan:
-systeemherstel
- ubuntu 10.10 op een aparte schijf geinstalleerd

ga nog proberen:
-met windows 7 cd de herstel consule. maar ik ben die cd kwijt dus die moet ik even lenen van iemand. ik zal dit topic updaten als ik dat gedaan heb.

UPDATE: Ik heb een recoverydisk van windows 7 gedownload (legaal is van microsoft) en daar alle mogelijk trucen mee uitgehaald en hij doet het nu weer!!!!! bedankt allemaal voor de suggesties! maar heeft iemand misschien een idee wat het nou was? in ieder geval hartelijk bedankt!!!!

[ Voor 8% gewijzigd door williewonka03 op 19-01-2011 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:59

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

ga nog proberen:
-met windows 7 cd de herstel consule. maar ik ben die cd kwijt dus die moet ik even lenen van iemand. ik zal dit topic updaten als ik dat gedaan heb.
Grote kans dat je het probleem hier mee verhelpt. Je kan evt dmv F8 "last known good menu" uitproberen, vraag me af of dat wel helpt in jouw geval.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williewonka03
Outerspace schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 10:27:
[...]

Grote kans dat je het probleem hier mee verhelpt. Je kan evt dmv F8 "last known good menu" uitproberen, vraag me af of dat wel helpt in jouw geval.
owja dat is ook nog een goede. ik ga dat even proberen. zal raporteren of het helpt. bedankt alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:24

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

En anders, hopelijk in Safe Mode ofzo, even via Start -> Run sfc /scannow proberen?

Verder is er geloof ik de mogelijkheid om gewoon te booten vanaf CD en in het eerste of tweede setup scherm te kiezen voor een Reparatie-optie ofzo. Je moet dus niet het OS opnieuw installeren maar de setup kan je huidige OS detecteren en controleren.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zkiwi
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:44
Het klinkt misschien raar, maar ik zou checkdisk aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williewonka03
@ max3400 zoals ik al aangaf blijf ik ook bij safe mode hangen bij een zwart scherm met muis. bedankt voor de tip met de setup. zal ik proberen zodra ik die schijf heb.
@zkiwi ok maar hoe activeer ik dat?
@outerspace uhm, ik heb dus nu een dualboot mbv grub. en als ik windows 7 kies in het grubmenu dan krijg ik zo'n scherm waarop staat dat windows niet goed is afgesloten en dan moet ik kiezen of ik in safe mode of gewone mode wil opstarten. en ik krijg met geen mogelijkheid dat f8 menu te voorschijn. ik weet wat je bedoelt maar ik kom gewoon niet meer in dat menu. ik heb f8 op vrijwel ieder moment geprobeert. misschien weet iemand een grub commando om met advanced options windows te starten of zo? ik kan wel een grub commandline te voorschijn toveren maar ik weet geen commando's daarvoor. dit is de eerste keer dat ik zoiets gebruik.

UPDATE: Ik heb een recoverydisk van windows 7 gedownload (legaal is van microsoft) en daar alle mogelijk trucen mee uitgehaald en hij doet het nu weer!!!!! bedankt allemaal voor de suggesties! maar heeft iemand misschien een idee wat het nou was? in ieder geval hartelijk bedankt!!!!

[ Voor 14% gewijzigd door williewonka03 op 19-01-2011 15:50 ]

Pagina: 1