Zend view/layout

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Devjes

Ik ben vrij nieuw met Zend Framework en het Model-View-Control principe.
Momenteel ben ik bezig met mijn eerste applicatie echter loop ik tegen een probleem aan.

Ik maak gebruik van Zend_Layout in het layout maak ik gebruik van view helpers, om oa formulieren te genereren. Nu wou ik via een sessie bijvoorbeeld het aantal bezoeken weergeven.

Wat is de juiste manier om dit aan de Layout te koppelen?

ik had zelf twee mogelijkheden in gedachten

nieuwe helper die de waarde opvraagt aan de sessie_controller
AJAX die de waarde opvraagt aan de sessie_controller

zend registery?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapio88
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-09 19:11
Via een sessie het aantal bezoeken tellen is soieso vreemd. Een sessie duurt slechts 1 bezoek lang...

Als je iets dergelijks aan de view wilt koppelen dan kun je dat in je controller doen. Op de site van zend framework staan voorbeelden genoeg hoe je variable aan een view geeft. even uit mijn hoofd in je controller:

$this->view->variable = "Hello World"

in je view

echo $this->variable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T i M
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:20
Over de manier waarop je bezoeken wilt registreren zou ik nog een keer nadenken, dat kan een stuk doeltreffender. Maar dat is een andere discusse.

Ik zou het oplossen met een Controller Plugin die het bezoek wegschrijft naar bijvoorbeeld een database.

Tip: Zend_Controller_Plugin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikkos
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 06-03 06:59
omdat je vrij nieuw ben met het Zend Framework zou ik je aanraden om te beginnen bij killerphp, die heeft een hele uitgebreide tutorials over de inhoud van het framework en hoe het ten werking gaat.

http://www.killerphp.com/zend-framework/videos/

Zend_Controller_Plugin zou inderdaad kunnen, maar om het af te handelen zou je toch echt op het internet moeten kijken of in de programming sectie hulp vragen