Toon posts:

[XP] Register vraagje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had even een klein vraagje.

Ik moet voor me stage wat in iemands register aan passen. Nu weet het wat ik moet doen maar zit beetje te twijfelen welke ik moet gebruiken

Je hebt hkey_local_machine - als ik hier wat verander geld dat dan voor heel de pc?
en je hebt hkey_current_user - geld dit dat alleen voor de ingelogde gebruiker?

Ik hoor wel of ik heb goed heb of niet.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:29

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Stage klinkt als "huiswerk / opdracht", klinkt als zelf uitzoeken helaas.

Maar als je weet wat je moet doen, en dus mogelijke de keys al voor je neus hebt liggen, waarom Google je de key of entry niet om te kijken wat het doet?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
Ja er stond dat ik hkey_current_user moest gebruiken. Maar omdat de users zelf niet bij regedit kunnen komen. wou ik weten of hkey_local_machine voor heel de computer gelde omdat ik daar als admin bij kan komen. Maar ik heb het eerst geprobeerd in hkey_local_machine dat werkte niet. Toen toch maar in hkey_current_user gedaan. Ik kon niet bij regedit komen daarom heb ik een .reg bestand gemaakt dat werkt wel.

Verwijderd

Dan kun je beter er meteen bij vermelden wat de hele opdracht is.

het lijkt me persoonlijk erg stug als de opdracht luidt: "verander iets in het register"

Vooral als je geen flauw idee hebt wat het doet, hebben jullie geen lesmateriaal/uitleg/boeken?

• YuriV
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:04
Zoek naar een alternatieve registry editor ipv regedit.exe.
Een alternatieve registry editor kun je meestal wel opstarten als gebruiker en vervolgens heb je in HKCU voldoende rechten om zelf wijzigingen aan te brengen.

Natte krant (363218) (V.242)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

YuriV schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 11:39:
Zoek naar een alternatieve registry editor ipv regedit.exe.
Een alternatieve registry editor kun je meestal wel opstarten als gebruiker en vervolgens heb je in HKCU voldoende rechten om zelf wijzigingen aan te brengen.
Want? Remote kan je, met de goede credentials, bijna alles aanpassen. Hoef je niet eens naar de PC/gebruiker toe zolang je maar weet welke key waar moet worden aangepast.

En als het een beetje nette omgeving is, zou je zelfs keys kunnen aftrappen op basis van policies.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Pagina: 1