snelheid netwerk

Pagina: 1
Acties:

• monta
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-02-2025
Dit is al vele malen aan bod gekomen maar een oplossing heb ik nog niet gevonden.

Situatie is als volgt: een PC met Windows 7 Quad core bedraad op een D-Link dir655 aangesloten. Snelheid Internet 80 Mbit/s.
Beneden een Laptop met een draadloos Intel 5100 kaartje en Ethernet Intel 82567 LM kaartje Dell E6400 ook W7 Pro. Eerst draadloos verbonden met de DIR 655 maar na een tijdje ben ik het beu. Snelheid met Jperf gemeten naar PC dus van WLAN naar LAN: 5 Mbit/s.
Een kabel trekken naar de router kan ik niet dus stroom zou de oplossing kunnen zijn voor de trage verbinding. Een Netgear XAVB2001 gekocht.
Een adapter in de router LAN en de andere adapter in de laptop. De snelheid dit in netwerkcentrum bij status wordt aangegeven en ook bij de eigenschappen van het Intel driver programma op de laptop is: 100 Mbit FULL DUPLEX.
Jperf geeft een snelheid aan van 15 Mbit/s!

Kijk ik met het Netgear programma naar de adapters dan geeft hij aan dat de verbinding van de ene adapter een snelheid heeft van 75 Mbit/s en de andere 45 Mbit/s.

Draadloos was een ramp wellicht door de 3 muren die tussen de router en de laptop zit of het feit dat de router in de meterkast staat en daardoor teveel interference heeft.
Via stroom is 15 Mbit/s toch ook waardeloos.

De laptop rechtstreeks op de router geeft een snelheid van 200 Mbit/s. Rechtstreekst via Cross cable met de pc geeft ook zo'n 200 Mbit/s.

Het enige wat ik nog kan testen is stroom adapters naast elkaar (zitten nu al op dezelfde groep) en beide systemen op 1 GB snelheid zetten? Afstand nu tussen stroomadapters is ongeveer 10 meter ook met de 3 muren maar dat maakt verder niet uit.
Nog andere suggesties zijn welkom.

monta

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-02 13:13
Ik kan niet helemaal opmaken wat je snelheden zijn bij bijvoorbeeld streamen of het kopiëren van bestanden. Jumbo-Frames(google) wil ook wel eens enorme verschillen aan het ligt brengen. Kijk wel eerst even of je router dit ook "snapt".

http://www.smallnetbuilde...er-reviewdraft-20-arrives kijk hier ook eens om te kijken wat zij halen met welke netwerkkaarten.

[ Voor 29% gewijzigd door Appie Heijn op 19-01-2011 08:44 ]

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

• monta
Onder de link zie ik niet veel snelheden helaas..

monta

Verwijderd

monta schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 08:38:
Dit is al vele malen aan bod gekomen maar een oplossing heb ik nog niet gevonden.

Het enige wat ik nog kan testen is stroom adapters naast elkaar (zitten nu al op dezelfde groep) en beide systemen op 1 GB snelheid zetten? Afstand nu tussen stroomadapters is ongeveer 10 meter ook met de 3 muren maar dat maakt verder niet uit.
Nog andere suggesties zijn welkom.
Via het stroomnet geeft vaak snelheids problemen, dit komt ook door interference.
Zoals je al merkte ging het met een kabel rechtstreeks op de router al beter. Als je toch de hoogste snelheid wilt halen lijkt me die kabel dan toch cruciaal. Persoonlijk zou ik al blij zijn met 15 Mbit/s, haal er op het modem slechts 3 ;)

Het zal in dit geval dus niet zozeer aan je adapter liggen maar puur aan de manier waarop je verbind.

Draadloos teveel interference, stroomnet idem. blijft over: kabel.

• monta
Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 10:52:
[...]

Via het stroomnet geeft vaak snelheids problemen, dit komt ook door interference.
Zoals je al merkte ging het met een kabel rechtstreeks op de router al beter. Als je toch de hoogste snelheid wilt halen lijkt me die kabel dan toch cruciaal. Persoonlijk zou ik al blij zijn met 15 Mbit/s, haal er op het modem slechts 3 ;)

Het zal in dit geval dus niet zozeer aan je adapter liggen maar puur aan de manier waarop je verbind.

Draadloos teveel interference, stroomnet idem. blijft over: kabel.
Op zich is dit wel aannemelijk maar als ik op internet rondkijk en ook lees in tijdschriften moet er toch een veel hogere snelheid te behalen zijn in de praktijk. Dus vraag ik me af wat kan er verkeerd zijn aan de configuratie. De laptop en pc heb ik wel op 9014 packet size gezet maar in de router kan ik die setting niet vinden..

monta

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Net zoals bij draadloos, spelen er bij die kastjes die via het stroomnetwerk werken ook gewoon veel externe factoren mee. Ik denk hierbij aan andere apparaten die mogelijk storing veroorzaken, de kwaliteit van de bekabeling, het feit of de twee kastjes op dezelfde groep zitten of niet, de afstand, eventuele storingsbronnen naast de leiding, enz.

Verwijderd

monta schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 11:30:
[...]

Op zich is dit wel aannemelijk maar als ik op internet rondkijk en ook lees in tijdschriften moet er toch een veel hogere snelheid te behalen zijn in de praktijk. Dus vraag ik me af wat kan er verkeerd zijn aan de configuratie. De laptop en pc heb ik wel op 9014 packet size gezet maar in de router kan ik die setting niet vinden..
nogmaals, rechtstreeks met een kabel werkt wel gewoon naar behoren dus het zal niet aan je configuratie liggen. via het stroomnet gaat namelijk ook via een kabel alleen gaat het gedeeltelijk via het stroomnet.

Dat stroomnet is het enige dat verandert in die situatie. en dus ook de oorzaak van het probleem. net al de interference bij het draadloos. Je moet het probleem isoleren, je configuratie lijkt me al uitgesloten.

Verwijderd

Admiral Freebee schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 11:33:
Net zoals bij draadloos, spelen er bij die kastjes die via het stroomnetwerk werken ook gewoon veel externe factoren mee. Ik denk hierbij aan andere apparaten die mogelijk storing veroorzaken, de kwaliteit van de bekabeling, het feit of de twee kastjes op dezelfde groep zitten of niet, de afstand, eventuele storingsbronnen naast de leiding, enz.
Als de kastjes niet op 1 groep zitten gaat het sowieso niet werken. kwaliteit van de stroomnet-kastjes zou wel kunnen meespelen.

• Cafe Del Mar
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-02 14:21
Ik heb thuis een WDS configuratie en haal 27Mbps draadloos. Dat is meteen ook het maximum dat je op Wifi-G kan halen met WDS. Je kan op die manier draadloos eender welke afstand overbruggen, als er op de tussenafstanden maar een router in "WDS" of in "WDS+AP" modus staat.
Ik gebruik enkel WRT54GL en Tomato...

Verwijderd

Cafe Del Mar schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 08:38:
Ik heb thuis een WDS configuratie en haal 27Mbps draadloos. Dat is meteen ook het maximum dat je op Wifi-G kan halen met WDS. Je kan op die manier draadloos eender welke afstand overbruggen, als er op de tussenafstanden maar een router in "WDS" of in "WDS+AP" modus staat.
Ik gebruik enkel WRT54GL en Tomato...
Dat is dus ook het probleem, hij heeft eerst vanaf zijn modem/router draadloos geprobeerd en nu via het stroomnet een kabel erheen gehaald..
Als wat jij zegt, er dan een andere router moet worden aangesloten dan zal er toch een kabel naar die router getrokken moeten worden. Trek dan meteen een kabel naar de pc.

• Cafe Del Mar
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-02 14:21
Nee. Met één draadloze router heb je maar een beperkt bereik. Als je er meerdere achter elkaar zet, dan kan je veel grotere afstanden overbruggen, theoretisch eender welke afstand zelfs.
De snelheid hangt oa ook af van de afstand tot de router, hoe verder weg hoe lager de snelheid. Als je met WDS een router redelijk dichtbij kan krijgen, ga je de helft van de maximale snelheid kunnen halen (in het geval van wifi-G: 27Mbps).
Pagina: 1