hdmi kabel van 15m. Humax cable tuner werkt, Sony PS3 niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PimBlok
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-01-2022

PimBlok

Nu subtitles today

Topicstarter
Goedemorgen,

Ik heb een probleem met een zelf gesoldeerde 1.3 hdmi kabel van 15 meter lang. Ik zal het even kort omschrijven.

Ik heb een 26 AWG hdmi kabel aangelegd in huis en heb daar bijbehorende 26 AWG stekkers aan gesoldeerd. Het testen was een spannend moment. Aan de ene kant van de kabel een kabel tuner en aan de andere kant een projector. Full HD geen probleem. Kabel werkt storingsloos! Helemaal happy! Daarna mijn PS3 aangesloten en geen signaal... (en met een kortere kabel wél).

Nu is mijn vraag: Hoe kan het dat het signaal van het ene 1.3 hdmi apparaat wél doorkomt en van het andere 1.3 apparaat niet? Verschil in signaalsterkte? Ik heb er een hdmi switch tussen gehangen. Geen resultaat... Nogmaals voor alle duidelijkheid; met een kortere hdmi kabel heb ik wél signaal.

Wat raden jullie mij aan? Heb zitten denken aan een versterker, maar google wijst uit dat een hdmi switch ook al werkt als versterker.

Bij voorbaat alvast heel veel dank voor jullie reacties.

De door mij gebruikte componenten:
Epson EH-TW3500 projector
Humax iRHD-5100c cable tuner
Sony Playstation 3
Aten VS481a hdmi switch
hdmi kabel artikelnummer HQSSR920 van onlinekabelshop.nl
hdmi stekkers artikelnummer HQSSVC002 van onlinekabelshop.nl

Fab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

Het ene apparaat werkt inderdaad beter dan het andere via HDMI wat inderdaad met de sterkte van het signaal te maken heeft.
Je zou er een versterker tussen kunnen proberen, meestal werkt dat wel.
Overigens heb ik zelf een 10 meter HDMI kabel tussen de receiver en projector liggen, de PS3 zit weer met een 1,5 meter lange HDMI op de receiver aangesloten, dit werkt bij mij vlekkeloos. Nu kan die 5 meter extra natuurlijk wel net het punt zijn dat het signaal het net niet redt.

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:28
jbij korte afstanden is een hdmi kabel van 10 euro perfekt, maar bij 15 meter moet je echt een high end kabel hebben (geen discussie gaag over goedkope hdmi blabla, want dat kennen we inmiddels wel).
100 euro is dan heel normaal helaas.