Coolers van notebook stof vrij maken

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
Hallo allemaal,

ik ben alweer een tijdje in bezit van de Acer Aspire 5740.
Heb de notebook bijna altijd bij me op schoot als ik de notebook gebruik.
Maar merk dat deze toch best heet word en Need for Speed Hot Pursuit (2010) gaat minder soepel lopen.

Nou had ik eerst een AS8920G en daar kon achter een deel los schroeven en kon ik zo de coolers los schroeven en stof eraf halen.

Maar bij deze laptop kan dat niet, zit alleen apart stukje voor geheugen en hardeschijf.

Hoe kan ik nou toch die coolers even stof vrij maken?
Moet ik nou heel de laptop los schroeven....?

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik had een keer een stofzuiger op het rooster gezet en me hand eromheen gesloten
kwam een dikke prop uit en hij liep daarna VEEL beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01-10 16:54
Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 15:07:
ik had een keer een stofzuiger op het rooster gezet en me hand eromheen gesloten
kwam een dikke prop uit en hij liep daarna VEEL beter
Dat zou ik dus nooit doen. Ten eerste heb je een grote kans dat het magnetisch veld van de stofzuiger de boel kapot gaat maken. En ten tweede is er de kans dat je de ventilator laat draaien, wat volgens mij ook niet goed is voor je computer als deze uitstaat.

@SuperVeloce

Heb je niet een tech sheet gekregen of iets dergelijks? Meestal staat hier wel in hoe je een koeler moet vervangen of schoonmaken.