Je komt ze tegenwoordig wel eens tegen: mediabestanden met ondertiteling van meer dan 2 regels. Maar ook met karaoke en andere "luxe" dingen erin. Of woorden met locatie geplaatst, dus niet op gebruikelijke plaats onderaan maar ergens in de beeld. Dat zie je wel es terug in Oosterse media bestanden waar ondertiteling als vertaling en uitleg wordt gebruikt.
Ik heb 3 mediaplayers en het valt me op dat Sigma chipset gelimiteerd is tot 2 regels. De mediaplayer met Realtek chipset pakt schijnbaar wel alle woorden die in ondertiteling bestand zit en kan ze weergeven.
Multi-regel support overzicht tot nu toe:
Asus O!play R1 (origineel firmware) - Realtek chipset
Asus O!play R1 (HD2 custom firmware) - Realtek chipset
Geen multi-regel support, alleen 2 regels onderaan:
Sitecom MD-270 (origineel firmware) - Sigma chipset
Conceptronic FullHDMAi (origineel firmware) - Sigma chipset
Heb je andere model mediaplayer, laat me dan weten wat ie kan. Je ziet ze niet in de specificaties terug, en het kan ook aan firmware liggen of het speciaal aangepast is of niet. Melden van chipset is ook belangrijk, zo weet ik beter of het firmware is of dat het chipset beperking is.
Daarom wil ik graag even kijken wat andere mediaplayers doen, origineel of custom, met meerdere regels in ondertiteling.
Dit is ook nuttig lijst voor mensen die willen weten of hun speler meerdere regels ondersteunt of niet.
Ik probeer van tijd tot tijd de bovenstaande lijst bij te werken. Dank je wel.
ik heb wat hulp nodig van iedereen, want je ziet niet aan buitenkant of op papier wat ie echt kan. Pas in praktijk zie je het. En ik wil weten of het echt Sigma eigen beperking is. Geldt de beperking ook voor andere chipsets? Kunnen ze omgaan met "luxe" ondertiteling delen zoals karaoke regel boven?
Ik heb 3 mediaplayers en het valt me op dat Sigma chipset gelimiteerd is tot 2 regels. De mediaplayer met Realtek chipset pakt schijnbaar wel alle woorden die in ondertiteling bestand zit en kan ze weergeven.
Multi-regel support overzicht tot nu toe:
Asus O!play R1 (origineel firmware) - Realtek chipset
Asus O!play R1 (HD2 custom firmware) - Realtek chipset
Geen multi-regel support, alleen 2 regels onderaan:
Sitecom MD-270 (origineel firmware) - Sigma chipset
Conceptronic FullHDMAi (origineel firmware) - Sigma chipset
Heb je andere model mediaplayer, laat me dan weten wat ie kan. Je ziet ze niet in de specificaties terug, en het kan ook aan firmware liggen of het speciaal aangepast is of niet. Melden van chipset is ook belangrijk, zo weet ik beter of het firmware is of dat het chipset beperking is.
Daarom wil ik graag even kijken wat andere mediaplayers doen, origineel of custom, met meerdere regels in ondertiteling.
Dit is ook nuttig lijst voor mensen die willen weten of hun speler meerdere regels ondersteunt of niet.
Ik probeer van tijd tot tijd de bovenstaande lijst bij te werken. Dank je wel.
ik heb wat hulp nodig van iedereen, want je ziet niet aan buitenkant of op papier wat ie echt kan. Pas in praktijk zie je het. En ik wil weten of het echt Sigma eigen beperking is. Geldt de beperking ook voor andere chipsets? Kunnen ze omgaan met "luxe" ondertiteling delen zoals karaoke regel boven?
[ Voor 13% gewijzigd door MrDummy op 19-01-2011 08:18 ]