Hybrid Power Drivers ( HP DM3, Geforce 105M )

Pagina: 1
Acties:

• ingmaronline
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-02 15:51
Hallo mede Tweakers!

Ik was vandaag bezig mijn laptop, HP dm3-1120eb, te verschonen door middel van een schone installatie van Windows 7 Home Premium 64 bit.

Nu is het zo dat deze laptop beschikt over zowel een IGP van Intel alswel een dedicated videokaart van Nvidia, de Geforce 105M. Hybrid Power maakt het mogelijk om te switchen tussen deze twee om bv: Energie te besparen.

Nu ik Windows er opnieuw op heb en alles automatisch heb laten doen ( Updates, drivers ) heb ik niet meer ditzelfde menu. Ik had simpelweg twee los van zichzelf staande menu's van Intel en Nvidia.

Toen ik op zoek ging naar de juiste drivers kwam ik op het volgende resultaat:

Nvidia: Zegt dat ik naar HP moet als ik hen naar mijn videokaart laat zoeken. Als ik dit handmatig doe kan ik lezen dat de driver geen Hybrid Power laptops ondersteunt en ik kan deze dan ook niet installeren.

HP: Als ik dan gewoon ( Logisch ) naar de HP site ga en de driver download kan ik die wél installeren. Alles lijkt goed te gaan en ik moet mijn laptop opnieuw opstarten. Dit gedaan staat er geen driver op en als ik in het Configuratiescherm zoek naar Nvidia Control Panel zegt mijn laptop: U gebruikt momenteel geen beeldscherm dat is aangesloten op een Nvidia GPU.

Dit is allebei heel raar en ik ben dan ook serieus op zoek naar de juiste driver die zowel de IGP als de Nvidia kaart beide bestuurd.

Wat heb ik gedaan:

Google gebruikt en vele fora afgezocht, van zowel HP als Nvidia als de rest, op zoek naar een oplossing en ik heb oudere drivers van Nvidia geprobeerd om te kijken of deze nog wel compatible zijn ( Werkte niet ) en naar meer drivers gezocht op de HP site zelf ( Niet gelukt ).

Ik hoop dan ook dat jullie mij kunnen helpen met het zoeken van de juiste driver, programma whatever mijn laptop en mij helpt!

Alvast bedankt!

Ingmar

[ Voor 3% gewijzigd door ingmaronline op 18-01-2011 23:36 ]

''it's the shitty kind where your girlfriend stops talking to you and she says "nothing" when you ask her what's wrong'' Maddox

• lightdestroyer
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-11-2025
De driver 182.6 en 182.8 (desktop) kan je proberen op je laptop te installeren. Deze desktop drivers waren de laatste met officiele hybrid SLI support.

Deze drivers op een laptop installeren kan je doen door manueel het .inf bestand te wijzigen ofwel dit bestand te dl van
http://www.laptopvideo2go.com/
Op deze site kan je ook HP specifieke drivers vinden ..

In ieder geval veel pruts plezier toegewenst vrees ik :/

*Edit* Na een nachtje slapen heb ik eens vlug mijn antwoord gelezen en tot de conclusie gekomen dat je eigenlijk een optimus driver nodig hebt, de hybrid sli drivers voor desktop gpu's werken enkel met een nVidia IGP zover ik het weet ..
Ik vrees echt dat je dus naar de juiste drivers zal moeten zoeken die optimus enabled hebben + ook je bios opties moeten in orde staan, normaal staan die in orde en een format zal die echt niet veranderen maar ik weet niet wat je verstaat onder een "schone installatie";)

[ Voor 35% gewijzigd door lightdestroyer op 19-01-2011 10:10 ]

Specs

• ingmaronline
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-02 15:51
Bedankt voor de snelle respons!

Ben naar die site gegaan van laptopvideo2go.com maar hun links leiden naar een Not Found op de Nvidia site. Toen maar handmatig gezocht en gedownload.

Nvidia desktop driver: Doet het niet

Optimus driver ( Die trouwens de 105M niet ondersteund ): Doet het ook niet :(

Mijn laptop en daarmee de combo van Intel IGP en Nvidia G105M zijn ook niet voor Optimus maar voor Nvidia Hybrid SLI. Maar goed als ik daar verder op zoek bij Nvidia zelf en hen laat zoeken welke drivers ik nodig heb krijg ik weer dit:

The manufacturer of this system requires that you download the driver for your GPU from their support site.

Wat best wel vervelend is en als ik dus handmatig download vanaf de Nvidia site werkt die driver niet, en de driver van HP ook niet :P

Ik heb trouwens niet mijn schijf geformateerd of wat dan ook. Enkel de disc er in gedaan en een schone installatie laten doen. ( En de oude Windows bestanden verwijdert.. )

Ik heb wel mijn bios geflashed met de bios flasher van HP zelf ( Van de pagina van mijn laptop ) dus dat leek mij niet zo'n probleem.

Toch?

EDIT: In mijn bios kan ik niks vinden wat te maken heeft met mijn videokaart + Apparaatbeheer ziet de IGP en de Nvidia kaart wel maar zegt dat Windows niet de juiste drivers kan laden + Bij het bureaublad, rechtermuisknop, schermresolutie, geavanceerde instellingen dan zie ik overal NVT en niet beschikbaar staan, ga ik dan naar eigenschappen bij Adaptertype, dan krijg ik de Eigenschappen van VgaSave.

Oftewel zonder die drivers.. Hmpf!

Heb inmiddels HP gebeld en de vriendelijke meneer aan de andere kant heeft mij ( Al was het eigenlijk niet de bedoeling dat ze worden verstuurd ) kosteloos de recovery discs toegestuurd.

En nu loopt alles weer prrrrima. Maar jammer van de bloatware :P

TOPIC CLOSED!

[ Voor 25% gewijzigd door ingmaronline op 08-02-2011 23:06 ]

''it's the shitty kind where your girlfriend stops talking to you and she says "nothing" when you ask her what's wrong'' Maddox