unmountable_boot_error in windows 7

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik heb een probleem met mijn laptop. Ik kreeg eerst een STOP: c0000135 error, waarna ik mijn computer opnieuw opstartte. Toen kwam er een BSoD met de melding UNMOUNTABLE_BOOT_ERROR. Na weer opnieuw op te starten kon de computer alleen nog in systeemherstel komen, maar geen enkele optie wilde werken.

Ik heb natuurlijk het nodige zoekwerk gedaan en heb hierna de volgende handelingen uitgevoerd:
- Veilige modus opstarten: werkt niet.
- In systeemherstel de commando's chkdsk /r en chkdsk /p ingevoerd, maar dit kon hij niet uitvoeren.
- Vervolgens de windows cd erin gegooid en vanaf de cd opgestart. Wederom werkte niets in systeemherstel en wat me ook opviel was dat hij geen volume met een besturingssysteem herkende. Toen ik weer in opdrachtprompt ging, stond er ook niet zoals gebruikelijk c:\windows ofzo, maar: X:\Sources.
- Toen niets lukte, dacht ik windows gewoon opnieuw te installeren, maar toen ik dit deed, kwam er te staan dat er geen stations zijn gevonden. Ik kan wel op stuurprogramma laden klikken, maar heb geen idee wat ik hier moet kiezen.

Mijn vermoeden is dat de harde schijf verrot is, maar misschien heeft er nog iemand suggesties? Het is een laptop, dus kan ook niet zomaar de schijf eruit halen en aan een andere computer hangen. Daarbij is mijn andere computer ook een laptop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
De schijf eruit halen en aan een andere computer hangen is natuurlijk zo gedaan bij een laptop.
Ik denk ook dat je schijf het niet meer gaat doen, of het moet een probleem met je mobo zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ja ik heb totaal geen ervaring met het uit elkaar halen van een laptop enzo, dus ik durf het niet echt aan om mijn goede laptop risico te laten lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Dan wordt het moeilijk om te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kilgore
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-01-2023
Je zou ook kunnen proberen om diagnostische software van de fabrikant van de schijf te draaien, om te kijken of die een probleem kan constateren. Wat voor een laptop is het eigenlijk? Misschien kunnen we wat foto's vinden van hoe de schijf er uit kunt halen. Meestal is dat niet zo heel moeilijk bij een laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Klep onderop met een icoon van een HDD. 2 of 4 schroefjes en schuiven, en dan ben je er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gleighton
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Je harddisk is waarschijnlijk stuk, ga hiervoor terug naar de winkel waar je je notebook hebt aangeschaft en kijk of je nog garantie hebt.
Pagina: 1