FTP instelling KomPozer

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil KomPozer gebruiken om een website te maken en te uploaden naar een remote (linux) server met ubuntu 10.04 x64 waar Apache2 op draait.

Als ik in KomPozer de ftp instellingen doe, kom ik uit in de homedir van de user waarmee ik inlog.
Ik zou willen dat ik in /var/www terecht kom waar ik de website heb geplaatst.

Via FireFtp kan ik wel gewoon naar /var/www browsen en bestanden kopieren, maar het is nogal omslachtig om eerst in KomPozer de bestanden te maken en vervolgens met een andere FTP client de bestanden te uploaden.

Hoe kan ik het voor elkaar krijgen om vanuit KomPozer in /var/www te komen? Moet ik dan wat instellen in vsftpd.conf? Zo ja, wat?
(misschien ligt het wel aan de beroerde implementatie van ftp client in KompoZer.... :/ )

Versie Kompozer: version 0.8b3

Iemand die me uit de brand kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik zou op de server een symlinkje maken die /home/$USER/www koppelt aan /var/www. Of een www map in je home map aanmaken en dan in de default config van Apache (/etc/apache2/sites-available/default?) /var/www aanpassen naar het pad van die www map in je home folder.

En dan in /etc/vsftpd.conf die www submap er achter zetten zodat je client daar terechtkomt:
code:
1
local_root=/home/$USER/www

Of: in het geval dat je dat op de server niet makkelijk kunt veranderen, probeer dan eens het pad '//var/www' of '../../var/www' als subdirectory te bewaren in de instellingen van Kompozer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
local_root=/var/www in vsftpd.conf deed het hem. Bedankt!

Wat ik nog wel vreemd vind is dat ik het nu in KompoZer 0.7.1 wel voor elkaar krijg, maar in 0.8.b3 niet.... Nu zijn de instellingsmogelijkheden van 0.8.3b wel wat uitgebreider, maar niet dusdanig dat de verbinding niet gelegd zou kunnen worden. Als ik de remote directory open vanuit KompoZer 0.8.3b met een filebrowser, dan kom ik gewoon binnen op de remote server. Maar de bestanden zijn niet binnen KompoZer te zien... :?