ssd niet herkent

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41
Gisteren heb ik een aantal nieuwe componenten gekocht om mijn oude machine een update te geven. Geinspireerd door de BBG van januari heb ik de volgende componenten aangeschaft:
  • AMD Phenom II X4 955 3,2Ghz Black Edition Boxed
  • Asrock 870 Extreme3
  • Club3D HD 6850 1024MB GDDR5 PCI-E
  • Cooler Master Hyper 212 Plus
  • Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G
Samen met een intel x25 ssd en 2 rapotors uit mijn oude computer had dit de basis moeten vormen van mijn nieuwe machine. Alles functioneerd behalve dat de ssd niet herkent wordt in het bios. Wat ik heb geprobeerd is:
  • Moederboard voorzien van de laatste update
  • Meerdere sata poorten geprobeerd, ook poorten waarop de raports wel worden herkent
  • Verschillende sata kabels
  • Alle overige apparaten ontkoppeld
  • ide/ahci mode
Op internet vond ik nog de tip om de ssd van de laatste firmware te voorzien. Ik vond firmware van ergens in 2009, ik ga er vanuit dat de disk die ik ergens in kwartaal 3 vorig jaar heb gekocht wel is voorzien van de laatste update. Mijn oude machine is overleden waardoor ik geen mogelijkheid heb om de disk aan een configuratie te hangen die wel werkt.

Iemand een idee wat ik nog zou kunnen proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

hoewel ik redelijk zeker weet dat het niet met de firmware te maken heeft kan je die wel aflezen op de ssd zelf. het staat erop geprint.

als je raptor op een poort wel werkt maar de ssd niet is de kans imho erg groot dat hij defect is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik denk dat je al het meeste hebt geprobeerd wat je kan doen. Heb je ook je BIOS al gereset? Dat moet je normaal altijd doen na een upgrade. Gebruikte je die SSD al in je vorige configuratie, of is die ook nieuw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn oude machine is overleden
Waaraan? En kan het niet zo zijn dat je SSD hierdoor ook dood is? Je weet dat wegvallen van voltage een SSD kan slopen, dus lijkt me niet zo vergezocht.

Hoe dan ook, ik zou hem testen op een andere computer met een andere kabel. Als het BIOS hem daar ook niet herkend is je SSD gewoon kapot; RMA.