Omdat het behoorlijk irritant is als je per ongeluk op het verkeerde bericht reageert en dat je dan je bericht opnieuw wilt plaatsen op de goede plek (en de oude dus wilt verwijderen.) Bovendien lijkt mij een dergelijke functionaliteit niet echt onwenselijk in je eigen profiel aangezien je daar ook alle berichten kan verwijderen, waarom dan niet die berichten die je om welke persoonlijke reden dan ook niet meer nodig acht.Waarom zou die er wel moeten zijn? Je kunt je eigen berichten (afhankelijk van de locatie binnen een bepaalde tijd) aanpassen. In zeldzame gevallen waarbij je een reactie echt graag verwijderd wilt hebben kan je altijd een moderator aanschieten.
Over het algemeen vinden wij het onwenselijk dat reacties - om wat voor reden dan ook - verwijderd worden aangezien daarmee 'gaten' ontstaan in de discussie. Dat is ook de reden dat we een dergelijke optie niet aanbieden aan gebruikers...
Je zou bijvoorbeeld ook een maximale tijd van 1 minuut in kunnen bouwen waarin het mogelijk is een bericht te verwijderen, dat zal die zogenaamde integriteit minimaal aantasten.
Ik vind het overigens ook behoorlijk onfatsoenlijk (zeg maar gerust onbeschoft) een topic (met een naar mijn inziens HELE redelijk vraag) die nog geen 10 minuten open staat gelijk maar weer dicht te gooien terwijl de laatste post nog een vraag bevat waar ik dan vervolgens niet meer op kan antwoorden. Zo krijg je natuurlijk nooit een redelijke discussie op gang.
Ik vindt Tweakers een fantastische site hoor, begrijp me niet verkeerd, maar aan vriendelijk ontbreekt het bij sommige moderators nog wel eens als je commentaar wilt geven op die kleine dingetjes die soms wel irriteren.