Bootcamp partitie onbruikbaar

Pagina: 1
Acties:

• repsaj
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-01 09:10
Hoi, ik heb nu voor het eerst een Mac en wilde Bootcamp erop zetten. Nu had ik dus een tutorial gevolgd hoe het kan mbv een bootable usb-stick (omdat de Air dus geen discdrive heeft). Daar stond ook in dat je dan eerste bootcamp aan moest maken op de normale manier, en een programmaatje die bij het opstarten aangeeft hoe je het wilt booten, vanaf usb of niet.
Maar dat maakt niet zoveel uit. Het ging dus fout bij de stap bij de installatie dat ik bij de bootcamp schijf de schijf moest formateren. Dit ging goed, deed ik installatie en ging ik weg. Kom ik terug, is de installatie niet gelukt. Ik opnieuw opstarten en lukt het niet meer opnieuw. De partitie is dus nu geen bootcam-achtige-schijf meer, en krijg ik ook niet meer terug.
Nu heb ik Parallels aangeschaft, maar heb ik nogsteeds 20GB die niet gebruikt kan worden. Ik wil die gewoon weer aan m'n normale mac-partitie plakken. Bootcamp wil ik niet meer.
Weet iemand hoe? Ik ben nieuw met Mac OS :P

x

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Waar jij volgens mij op doelt, is het feit je nu twee partities op je Mac hebt staan, waarvan een Windows-partitie. Als je de Windows-partitie wil terwijderen, kun je simpelweg naar de disk manager gaan (zoek hem even met Spotlight op) en daar de bewuste Windows-partitie verwijderen. Daarna kun je die lege ruimte weer aanvullen met de Mac OS X partitie. :) Het wijst zich allemaal redelijk vanzelf.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

• o.poulssen
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-03-2022
ik zeg iPartition, ken je m zo resizen...

iMac 2020 i7

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-01 21:36
o.poulssen schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 18:31:
ik zeg iPartition, ken je m zo resizen...
Schijfhulpprogramma van OS X is prima, en je hoeft niet te rommelen met third party software :)

• repsaj
adyta schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 18:54:
[...]

Schijfhulpprogramma van OS X is prima, en je hoeft niet te rommelen met third party software :)
Waar dan precies? Ik had het al eerder bekeken, maar kan door niets vinden wat zinvol was..

x

• Awoodentree
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Jaspur schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 22:46:
[...]

Waar dan precies? Ik had het al eerder bekeken, maar kan door niets vinden wat zinvol was..
Krisp schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 17:49:
Waar jij volgens mij op doelt, is het feit je nu twee partities op je Mac hebt staan, waarvan een Windows-partitie. Als je de Windows-partitie wil terwijderen, kun je simpelweg naar de disk manager gaan (zoek hem even met Spotlight op) en daar de bewuste Windows-partitie verwijderen. Daarna kun je die lege ruimte weer aanvullen met de Mac OS X partitie. :) Het wijst zich allemaal redelijk vanzelf.

• repsaj
Ja, dat dacht ik ook gewoon, maar verwijder mogelijkheid is er niet. Wissen wel, heb ik al meerdere keren gedaan. Maar daarmee wordt de schijf niet gewist. Activeren en deactiveren kan wel, maar is natuurlijk zinloos.
Uitbreiden (zo heet dat dacht ik, maar zit nu op een Windows) is disabled als ik op de Mac-schijf klik. Hij zal dus wel zien dat er niets valt uit te breiden

[ Voor 7% gewijzigd door repsaj op 20-01-2011 11:09 ]

x

Pagina: 1