Driade speakers, wat is de volgende stap?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernsthx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-07-2024
Hallo allemaal,

ik heb momenteel driade speakers, ik weet eerlijk gezegd niet precies welke (maar volgens mij iets van D71).
Het zijn in elk geval vloerstaanders. Ik merk dat audio wel erg verslavend is (heb hier voor een simpel sony 5.1 setje gehad met satelliet speakers). Nu vind ik dat de driade's leuk klinken, maar ik mis toch wel het lage erin. Nu moet de sub al het lage produceren (Indiana line basso 850).
Ik heb al wat rond zitten kijken, maar was zelf wel benieuwd wat de volgende stap speakers is, welke prijs en welke merken/types dat ongeveer zijn. Ik weet dat je naar speakers moet luisteren om te oordelen, maar dat komt terzijde tijd wel.
De versterker die ik heb is een yamaha rx-v467. Ik zou ook wel willen weten of het handiger is om deze eerst te vervangen of dat ik prima andere speakers kan kopen en later nog een versterker (dus waar ik mee mee vooruit ga, speakers of versterker)
Hoop dat iemand mij zou kunnen helpen.

Ps, mijn subwoofer "klapt" soms wel eens. Wanneer ik gewoon tv aan het kijken ben of muziek aan het luisteren ben over de set maakt hij wel eens een soort klap, zonder dat ik zap oid. Wat zou ik hier aan kunnen doen?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Geen idee wat voor prijscategorie die speakers in vallen, maar kijk sowieso eerst eens wat je budget is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernsthx
Dat hangt dus een beetje ervan af hoe duur het wordt.
Ik ben eigenlijk van plan om na de zomer een enduro motor te kopen. Ik weet alleen niet precies hoe ik met geld uit kom, ben echter ook maar een student.
Ik zat zelf te denken aan tussen de 1000 en 1500 euro. Het moet echter wel een flink merkbare verbetering zijn, anders besteedt ik het geld liever aan de motor.

[ Voor 31% gewijzigd door Ernsthx op 18-01-2011 20:53 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-04 14:04
Waarom niet een paar verzameltopics in dit subforum doorlezen, zoals [Speakers] Het Focal Chorus Ervaringen Topic ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernsthx
Oke bedankt,
maar ik wil graag weten van wat voor klasse die driade's ongeveer zijn, ik kan er namelijk vrij weinig over vinden!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Kb
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-04 10:17

1Kb

check de onderste link van deze link. Ik denk dat dat je wel helpt.

http://forum.audiofreaks.nl/index.php?topic=6493.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185410

Ah, de beruchte prijs-kwaliteit correlatie wordt weer eens toegepast. Mijn ervaring met dure luidsprekers is dat je voor minstens 70% voor de afwerking betaalt en 30% voor daadwerkelijk "beter" geluid. Dat de luidsprekers voorheen 2000 gulden per stuk? waren zegt tegenwoordig niet meer zo veel. De techniek heeft niet stilgestaan en de waarde van een ouderwetse gulden naar een hedendaagse euro is ook lastig te bepalen.
Het aloude GoT-advies luidt dan ook; Loop eens een HiFi zaak binnen en bespreek wat je hebt, wat je wil, wat je mist en dan kun je je laten adviseren en eens wat beluisteren.

Neem (desnoods) je eigen luidsprekers mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernsthx
Oke oke,
ik zit nu dus een beetje te kijken in de klassen van B&W CM7, B&W 683, Focal Chorus 816v etc.
Ik snap dat het aan te raden is om de receiver te vervangen (Yamaha RX-V467), maar zullen de speakers het ook al "goed doen" op deze versterker?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weetikveel!
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-04 00:44
zelfbouw al overwogen? prijs kwaliteit kan niet beter naar mijn mening. Heb zelf een stel Scan Speak Ultimo's gebouwd, werkelijk prachtig.

Vind je surround belangrijk? De Yamaha zal de speakers wel aansturen maar als je het wat serieuzer wilt aanpakken kun je echt beter overstappen naar een goede stereo versterker.Je kunt evt overwegen nu eerst in de speakers te investeren en later een mooie versterker erbij te kopen.

Maar zoals hier vaker gezegd wordt: bezoek en paar winkels en ga luisteren.

[ Voor 31% gewijzigd door weetikveel! op 20-01-2011 01:02 ]

weetikveel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernsthx
Dankjewel voor de reactie, heb zelfbouw al overwogen. Ik wou eigenlijk van de zomer een setje gaan maken, maar dat wordt de eerste. Ik denk dat deze lang niet zo mooi wordt als een kant en klare. Heb gelukkig wel 3 broertjes die ze kunnen overnemen dus het bouwen is zowiezo mooi.

Surround vind ik met films wel belangrijk, als ik puur muziek luister doe ik dit wel stereo, dus ik wil eigenlijk wel 5.1 versterker hebben.

Het is ook zeker wel de bedoeling om dan later een mooie versterker te kopen, investeer liever eerst in de speakers. Denk dat ik dat dus gewoon doe.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:19
Zou een betere sub een optie zijn? Ik dit type van Driade niet, maar wat ik verder van ze gehoord heb zijn het erg goede speakers. Ik denk dat als je een speaker wilt die kwalitatief beter is én meer laag produceert, je dat niet voor 1000 euro redt (ook niet met zelfbouw als je eerlijk alle kosten meerekent)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weetikveel!
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-04 00:44
Miammi Vrice schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 10:58:
Ik denk dat deze lang niet zo mooi wordt als een kant en klare.
In de zin van geluidskwaliteit of uiterlijk?

weetikveel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernsthx
@ blissard
De sub doet het wel prima, maar ik heb toch het idee dat als de speakers meer laag kunnen produceren de overgang wat mooier wordt.

@ weetikveel
De geluidskwaliteit is het belangrijkste natuurlijk. De speakers staan echter wel in mijn (woon)kamer, dus ik kijk er wel de hele tijd naar. Ook kost het volgens mij wel vrij veel tijd om speakers te maken, en dat heb ik eerlijk gezegd niet!
De speakers waar ik naar zat te kijken zaten op een setprijs van zo'n 1500 euro, dus nog wel weer een stukje beter

iRacing Profiel

Pagina: 1