Youtube filmpjes embedden, mag dit?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja sorry, dit is niet het correcte forum schat ik zo in. Ik post hier omdat het toch maar iets met webdesign te maken heeft. Welke wel voor deze juridische vraag? ik kwam er niet uit igg.
Ook heb ik wel gezocht en gegoogeld maar omdat iederen haar eigen mening heeft vraag ik het hier graag aan de wat ervaren mensen:

Ik wil een tennis site maken met filmpjes die embed zijn via youtube. denk aan tip en trucs zoals forehand backhand etc. ik wil graag via googl adsense wat verdienen als het mogelijk is. Nu vraag ik me dus al lang of dit nou toegestaan is of niet? gewoon een soort verbeter je tennis site maar wel gebruik maken van youtube filmpjes.

Iedereen beweert wat anders mag het nou wel van Youtube en niet van Buma? hoeveel risico loop je op om een hoge boete te krijgen aqls je het wel doet? het is met die advertenties van google namelijk wel commercieel toch al verdien je maar 2 euro in de maand bv?

alsvast bedankt!! en verplaats dit topic naar de juiste ;-)

Sander. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

als het je eigen filmpjes zijn, beter vreemd om filmpjes van andere te gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:23

BCC

nieuws: Buma/Stemra gaat toch geld vragen voor embedden muziek - update

Dus het valt voor filmpjes nog wel mee. Je mag ook nog steeds op het tweakers forum youtube filmpjes embedden.
Voor de Buma maakt het trouwens niet uit of het eigen filmpjes zijn of van anderen.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaakmeister
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Google adsense en youtube filmpjes op je eigen website, kan goed gaan, kan ook flink tegen vallen. |:(

Lees dit verhaal eens door van een zeiler dmv youtube filmpjes een reisverslag maakte en de hoeveelheid geld die hij vervolgens *niet* meer kreeg van Google

http://www.duckworksmagaz...ns/guest/winter/index.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 16:28

Bosmonster

*zucht*

En de voorwaarden van Google en het embedden van video's heb je al helemaal doorgenomen? Wat zeggen die erover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
brilsmurfffje schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 20:01:
als het je eigen filmpjes zijn, beter vreemd om filmpjes van andere te gebruiken
Ja heel gek dat iedereen op Hyves anderen mensen hun filmpjes embed 8)7.

Het is vooralsnog gewoon toegestaan video's te embedden. Buma/Stemra mag dit niet zomaar verbieden of hier een dwangsom op toeleggen. Wel zijn ze dit eventueel van plan te gaan doen.

Daarnaast als iemand vrijwillig en openlijk een filmpje op YouTube, dan is deze persoon zich er ook bewust van dat deze video's geëmbed kunnen worden door een derde partij en zou hier IMHO niet zomaar iets (juridisch) tegen kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
brilsmurfffje schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 20:01:
Hahah Waarom in godsnaam? Je gaat het wiel toch ook niet weer heruitvinden?

Wat ik wil zeggen dat het mooie filmpjes zijn idd wel van een andere tennis fan of site (onder andere) waar al deze tennis technieken prima worden uitgelegd ik wil gewoon 25/30 filmpjes op mijn site daarover zetten.

Verder zet ik er wel een bron bij. dus ik mag het wel?

bv leertennis.nl weet ik dat die youtube filmpjes hebben en adsense dus tja :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 16:28

Bosmonster

*zucht*

alex3305 schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 23:58:
[...]

Het is vooralsnog gewoon toegestaan video's te embedden. Buma/Stemra mag dit niet zomaar verbieden of hier een dwangsom op toeleggen. Wel zijn ze dit eventueel van plan te gaan doen.

Daarnaast als iemand vrijwillig en openlijk een filmpje op YouTube, dan is deze persoon zich er ook bewust van dat deze video's geëmbed kunnen worden door een derde partij en zou hier IMHO niet zomaar iets (juridisch) tegen kunnen doen.
Buma/Stemra heeft hier vooralsnog niks mee te maken.

Embedden is iets dat door de uploader zelf uitgezet kan worden.

Vooralsnog is YouTube een site om video te delen en embedden is daar een onderdeel van. De vraag is alleen of je er geld mee mag verdienen en daarvoor zul je echt de voorwaarden van YouTube even door moeten spitten.
Pagina: 1